شناسهٔ خبر: 4241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کشاورزیان خبر داد:

هزینه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ارتقاء ایمنی راه‌ها در سال ۹۳

داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی از روند اجرایی پروژه‌های احداث باند دوم محور موته- گلپایگان، بلوار گلشهر، تقاطع کمربندی گوگد، باند دوم گلپایگان- خوانسار، تونل خوانسار، باند دوم خوانسار- دامنه، کمربندی شهر خوانسار و گردنه دوشاخ بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، داود کشاورزیان در بازدید از احداث تونل خوانسار با بیان این‌که اهم فعالیت‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نگهداری از راههای شریانی و ارتقاء ایمنی عبور و مرور است اظهار کرد: بازگشایی تونل خوانسار نیازمند تامین اعتبار است که سازمان راهداری نسبت به جبران کمبود اعتبار این پروژه همکاری لازم را خواهد کرد.

کشاورزیان ایمنی راه‌ها را از اولویت‌کاری این سازمان ذکر کرد و ادامه داد: در بحث ارتقاء ایمنی راه‌ها در سال جاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و  اولویت کاری سال آینده نیز نگهداری از راه‌ها و تکمیل پروژه‌های در دست اجرا است.

محمد حسین میرمحمدی نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار نیز در حاشیه بازدید از تونل خوانسار، تکمیل این پروژه را از خواسته‌های دیرینه مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: این تونل سهولت ارتباط بین شهرستان‌های فریدن و خوانسار را برقرار و ضمن دسترسی با استان همجوار، تبادل اقتصادی و فرهنگی را در بر دارد.

وی با اشاره به این‌که احداث این تونل به عنوان تنها تونل ارتباطی استان اصفهان باعث کوتاه شدن مسیر فریدن به خوانسار، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و ارتباط ترانزیتی تهران- اراک- گلپایگان را فراهم می‌کند خواستار توجه جدی وزارت راه و شهرسازی در تکمیل و تسریع در ساخت آن شد.

محمود محمودزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان نیز با اشاره به اهمیت پروژه‌های احداث باند دوم محور موته- گلپایگان و دامنه - گلپایگان گفت: ۳۵ کیلومتر از باند دوم محور موته- گلپایگان تکمیل و زیرترافیک است و ۱۲ کیلومتر باقیمانده مسیر تا نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی پروژه احداث تونل خوانسار را از لحاظ اجتماعی و فنی عمرانی دارای اهمیت خاصی دانست و اظهار کرد: طول این تونل یک‌هزار و ۲۰۰متر است که تاکنون ۶۵۴ متر آن حفاری شده است.محمودزاده با بیان این‌که ۸۰ درصد عملیات خاکبرداری تونل انجام شده، افزود: قرارداد این پروژه ۲۷۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۱۲۰میلیارد ریال هزینه شده و پیشرفت کلی این پروژه نیز ۴۰ درصد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از مقاطع پرحادثه گردنه دو شاخ در محور خمینی‌شهر- نجف‌آباد بازدید کرد و درباره پیشنهاد این اداره کل برای احداث تونل جایگزین به جای گردنه دو شاخ مقرر شد بررسی‌های اولیه طرح احداث تونل از سوی راه و شهرسازی استان به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارسال تا پس از بررسی در پروژه‌های پیشنهادی سال آینده لحاظ شود. در این بازدید محسن صرامی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

در ادامه سفر یکروزه معاون وزیر راه و شهرسازی به اصفهان، وی با استاندار اصفهان دیدار کرد. در این دیدار رسول زرگرپور بر حذف نقاط پرحادثه محورهای استان، نصب دوربین‌های نظارت تصویری در محورهای شریانی استان، گسترش مجتمع‌های بین راهی و ایجاد شهرک‌های باربری به منظور کاهش تردد کامیون‌ها در شهر ها تاکید کرد./

نظر شما