شناسهٔ خبر: 43385 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری دومین دوره اطفا حریق و راه‌های پیشگیری در اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان

دوره اطفا حریق دوره آموزشی اطفا حریق و راه های پیشگیری از آن با هماهنگی واحد آموزش اداره‌کل راه و شهر سازی توسط اساتید اعزامی از سازمان آتش نشانی شهر جیرفت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره‌ روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در این دوره کارکنان ستادی اداره کل و کارمندان ادارات شهرستانهای جنوبی شرکت داشتند.

سالاری کارشناس آموزش سازمان آتش نشانی بیان داشت:اطفا حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن،کنترل و یا هدایت آتش های نا خواسته انجام می گیرد.اهداف اطفای حریق حفاظت از سلامت افراد،جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیست است.

وی بیان داشت:به منظور اطفای حریق خاموش کننده‌های متفاوتی با توجه به ویژگی و قابلیتشان طراحی و تولید شده است که خاموش کننده آب و گاز،خاموش کننده پودری،خاموش کننده دی اکسید کربن،خاموش کننده حاوی ترکیبات هلوژنه،خاموش کننده های حاوی کف نمونه‌ای از آن‌ها به شمار می‌رود.

در ادامه افزود: نمونه اطفا حریق های دستی کپسول های آتش نشانی بوده که معمولا در هر خانه و یا مکانی مشاهده وجود دارند.

در پایان این دوره آموزش عملی اطفا حریق در محوطه اداره کل و با حضور کلیه شرکت کنندگان برگزار گردید و نحوه کار عملی با تجهیزات آتش نشانی آموزش داده شد. /

نظر شما