شناسهٔ خبر: 43492 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

علی كاظمی منش خبر داد:

گردشگرانی از ۱۱ كشور جهان، اول مهرماه با قطار گردشگری به ايران می‌آيند

قطار گردشگري گرگان-اسكله تركمن مديركل برنامه ريزي و نظارت بر خدمات مسافري راه آهن خبر از ورود قطار گردشگري بين المللي با حضور ۵۹ توريست و از ۱۱ كشور جهان در روز اول مهرماه داد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، علی كاظمی منش، مدیر كل برنامه ریزی و نظارت بر خدمات مسافری با اعلام این خبر گفت: این قطار روز ۲۴ شهریور(۱۵ سپتامبر) از تاشكند ازبكستان حركت كرده است و بعد از عبور از شهرهای سمرقند، بخارا و عشق آباد در روز اول مهرماه از مرز سرخس وارد ایران می شود.

وی ادامه داد: این قطار دارای گردشگرانی از ۱۱ كشور جهان می باشد و قرار است در مدت یك هفته با سفر به شهرهای یزد، اصفهان، شیراز، پاسارگاد ، سعادت شهر(پاسارگاد) و تهران از جاذبه های گردشگری كشورمان دیدار كنند.

وی با بیان اینكه قطار گردشگری بین المللی هزار و یكشب، بیست و یكمین قطاری است كه با هدف توسعه گردشگری ریلی بین المللی و استفاده از ظرفیت كریدورهای ریلی وارد كشورمان شده است، عنوان كرد: این قطار شامل ۵۹ مسافر از كشورهای الجزایر، آلمان، تركیه، سوئیس، استرالیا، انگلیس، هندوستان، فرانسه، بلژیك، اتریش، روسیه است كه بعد از یك هفته اقامت روز ۸ مهرماه (۳۰ سپتامبر) از طریق مرز هوایی كشورمان را ترك می كنند.

كاظمی منش در خاتمه اظهار داشت: با مطالعه و بررسی صورت گرفته در راه آهن در صدد هستیم بر توسعه گردشگری ریلی بین المللی بیفزائیم.

نظر شما