شناسهٔ خبر: 43808 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر بوشهر برگزار شد:

جزئیات برگزاری آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی در بندر بوشهر

محمدمهدی بنچاری همزمان با روز جهانی دریانوردی از ۱۹۹ نفر از دریانوردان اداره کل بنادر و دریانوردی، سپاه پاسداران، ارتش، شرکت‌های نفتی و شیلات استان بوشهر تجلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، در ابتدای این مراسم محمدمهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و فرا رسیدن ایام محرم اباعبدالله الحسین، گفت: استان بوشهر هم‌اکنون ۱۷۴ هزار دریانورد سازمان یافته دارد که معادل ۳۴ درصد کل دریانوردان کشور را شامل می‌شود و از این لحاظ رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

بنچاری افزود: از این شمار دریانورد در استان بوشهر ۴۰ هزار نفر در این عرصه حضور فعال دارند و از لحاظ تعداد شناورها نیز در میان استان‌های ساحلی کشور بیشترین شمار شناورها را دارا هستیم.

بنچاری ادامه داد: در توسعه زیرساخت‌های بندری با تدابیر پیش‌بینی شده اکنون بندر بوشهر در مسیر بسیار خوبی قرار گرفته و متناسب با برنامه ششم توسعه طرح‌هایی در دست اجراست.

وی یادآور شد: یکی از این برنامه‌ها واگذاری پایلوت بنادر کوچک استان بوشهر به بخش خصوصی است که این مهم با روند خوبی اجرایی شده است.

بنچاری با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی دریانوردی اظهار کرد: شعار روز دریانوردی امسال به نام پیونددهنده، کشتی‌ها بنادر و مردم نام‌گذاری شده که در قالب این شعار باید زمینه تقویت ارتباط مردم استان‌های ساحلی و دریا بیش از پیش فراهم شود.

وی در ارتباط با پیشرفت طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین گفت: این طرح اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می‌رود تا پایان آذرماه ساخت فاز یک اسکله کانتینری مجتمع بندری نگین به اتمام برسد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در پیشانی این اسکله باید با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به میزان یک میلیون مترمکعب لایروبی صورت گیرد.

بنچاری با اشاره به عملیات افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر بیان کرد: انتظار می‌رود تا پایان امسال با اتمام عملیات لایروبی، عمق این کانال به ۱۱, ۵ متر افزایش یابد و زمینه تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در این منطقه فراهم شود.

وی در ارتباط با حجم تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر گفت: این استان در سال گذشته با ۱۵۶ میلیون تن تخلیه و بارگیری (نفتی و غیرنفتی) رتبه نخست را در بین بنادر کشور کسب کرد.

گفتنی است در حاشیه این همایش از ۱۹۹ فعال حوزه دریا و دریانوردی تجلیل شد.

نظر شما