شناسهٔ خبر: 44117 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

اعلام جزئیات زمان تکمیل و تحویل پروژه سلام فرودگاه امام خمینی(ره)/ تدوین برنامه جامع همکاری‌های بین‌المللی هوایی بین ایران و کشورهای صاحب فناوری/ موافقت دولت با انتصاب فرزانه شرفبافی به عنوان مدیرعامل هما

گزارش آخر هفته  اعلام جزئیات زمان تکمیل و تحویل پروژه سلام فرودگاه امام خمینی(ره) از سوی مدیر پروژه، اعلام خبر بهره‌برداری از فرودگاه گرگان تا اردیبهشت ۹۷، تدوین برنامه جامع همکاری‌های بین‌المللی هوایی بین ایران و کشورهای صاحب فناوری و اعلام موافقت هیئت دولت با انتصاب فرزانه شرفبافی به عنوان مدیرعامل هما در روزهای اخیر از مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شرح زیر است:

سلام یک ترمینال گالری با سبک معماری High-tech است

مدیر پروژه‌ ترمینال سلام خبر داد که زمان تکمیل و تحویل پروژه سلام تا ۹ ماه آینده برآورد شده است و گفت: به دستور وزیر راه و شهرسازی ترمینال سلام یک ترمینال گالری خواهد بود و کارهای هنری در این مجموعه به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیر پروژه ی سلام با بیان اینکه بعد از حدود ۶ ماه و نهایتاً با موافقت و دستور وزیر راه و شهرسازی در خرداد ماه امسال تخریب‌ها انجام و پروژه مجدداً از سرگرفته شد، افزود: نهایتاً شرکت احداث به عنوان سرمایه‌گذار این پروژه بر اساس طرحی که ناکو داده بود نقشهٔ فاز یک را آماده و برای اجرا ابلاغ شد.

همدانچی با بیان اینکه اکنون در تمام جبهه‌ها کار در ترمینال سلام در حال انجام است، ادامه داد: کار نازک کاری در فضای اداری ترمنیال به پیشرفت های خوبی رسیده است و با حجم کاری که وجود دارد اکنون حدود ۵۰۳ نفر در ساخت ترمنیال سلام مشغول به کار هستند.

وی با اعلام اینکه طبق برنامه قرارداد اکنون باید ۵۰ درصد از ترمینال سلام تکمیل شده بود اما به دلیل وقفه انجام شده و همچنین با هدف افزایش ظرفیت این ترمینال، در حال تهیه برنامه جبرانی برای تکمیل سلام هستیم گفت: قرار است با افزایش شیفت‌ها و آماده سازی فضاهای کاری پیشرفت پروژه را جبران کنیم.

جزئيات بازدید سرپرست هما از نمایشگاه گردشگری پاریس

فرزانه شرفبافی سرپرست هما در حاشیه سفر به كشور فرانسه از نمایشگاه بین‌المللی تخصصی بازار گردشگری فرانسه (آی.اف.تی.ام-تاپ ریزا(TOP RESA)) بازدید كرد و با اسماعیلی نماینده سازمان ایرانگردی و جهانگردی در این نمایشگاه و تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ایرانی دیدار وگفتگو كرد.

در این دیدار نمایندگان دفاتر خدمات مسافرتی خواستار حضور و مشارکت هما در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری اروپایی شدند و پیشنهاد دادند برای تسهیل سفر گردشگران اروپایی به ایران هما پروازهایی را در مسیر پاریس - شیراز - تهران برقرار نماید که دکتر شرفبافی تاکیدنمود این موضوع در دستورکار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران #هما قرار خواهد گرفت و بررسی های لازم دراین خصوص صورت می گیرد.

در این نمایشگاه که درهفته اول مهر ماه برپا شد ۱۲ آژانس مسافرتی به نمایندگی از ایران حضور داشتند.

تاکید مه‌آبادی بر تسریع پروژه ترمینال فرودگاه گرگان

رامین آذری، به بازدید اخیر رحمت‎اله مه آبادی به همراه غلامحسین باقریان، عضو هیئت مدیره و معاون عملیات فرودگاهی و حسین اسفندیاری، قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها از فرودگاه گرگان و پروژه ترمینال جدید آن اشاره کرد و گفت: مدیرعامل در این بازدید از این پروژه به عنوان شاخص‎ترین طرح فرودگاهی گلستان یاد کرد.

مدیرکل فرودگاه‎های گلستان افزود: ساخت ترمینال جدید فرودگاه گرگان با مساحت ۹۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اواخر سال ۹۳ شروع شده است و پیش‎بینی می‎شود که تا پایان اردیبهشت ۹۷ به بهره‎برداری برسد.

برنامه جامع همکاری‌های بین‌المللی هوایی بین ایران و کشورهای صاحب فناوری تدوین شد

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص توسعه همکاری‌های بین‌المللی هوایی، بیان کرد: به ‌منظور تحقق این امر و توسعه صنعت هوافضای کشور و با توجه به فشار فناوری و کشش بازار که از جمله الزامات فعالیت در این صنعت است، برنامه‌ای برای همکاری‌های بین‌المللی در این حوزه تدوین کرده‌ایم.

وی افزود: در برنامه تدوین شده به جذب سرمایه خارجی در این حوزه و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیز توجه ویژه‌ای صورت گرفته است.

به گفته منطقی، در این برنامه با هدف مقاوم سازی اقتصاد کشور، در حوزه طراحی و ساخت برخی از محصولات مورد نیاز صنایع هوایی کشور و ناوگان موجود در خطوط هوایی ایران نیز اقداماتی صورت گرفت.

موافقت دولت با انتصاب فرزانه شرفبافی به عنوان مدیرعامل هما/ بازخوانی ماموريت ۶ گانه

هیأت وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری، با انتصاب خانم فرزانه شرفبافی به عنوان عضو هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد.

وزير راه و شهرسازي در حكم فرزانه شرفبافي تاكيد كرده بود که نکات مورد اهمیت در این ماموریت را می توانید در اینجا بخوانید.

نظر شما