شناسهٔ خبر: 44754 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

پیشنهاد تعیین مسیر‌ عبور کالاهای ترانزیتی کره از خاک ایران/ مبنای شمارش متوفیان تصادفات جاده‌ای یک تا ۲ ماه پس از تصادف است/ ضرورت تعریف اعتبارات پایدار برای نگهداری راه‌های کشور

گزارش آخر هفته  ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران راهداری تهاتر شد، ضرورت تعریف اعتبارات پایدار برای نگهداری راه‌های کشور، کاهش ۲۰۰ میلیاردی هزینه ساخت آزادراه اصفهان-شیراز با رویه بتنی، تملک اراضی مانع احداث کنارگذر تالش با استفاده از اسناد خزانه اسلامی، لزوم بهره‌گيری از روش‌های نوين ايمنی سفرهای جاده‌ای و ارتقا ءسطح خدمات حمل و نقل، آمادگی ۱۹۴ مجتمع‌ خدماتی- رفاهی برای ارائه خدمت به زائران اربعین در ۹ استان، آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقا ثبت سوانح جاده‌ای در ۲۶ آذر سایر عناوین مهم حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای درهفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی 

پیشنهاد تعیین مسیر‌ عبورکالاهای ترانزیتی کره از خاک ایران 

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با همتای کره‌ای خود تاکید کرد: در زمینه ترانزیت از داخل خاک ایران، انتظار می‌رود با دولت کره جنوبی به توافق روشنی در راستای انتقال کالاهای خود به منطقه خاورمیانه و اروپا از بهترین مسیر یعنی داخل خاک ایران دست‌ یابیم. لذا انتظار می‌رود تدبیری از جانب وزارتخانه مطبوع کره جنوبی اندیشیده شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به علاقه مندی کره جنوبی برای همکاری در زمینه  ITS نیز ابراز داشت: طی چند سال اخیر اقدامات گسترده‌ای در حوزه سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل در ایران انجام شده است و پیشنهاد می‌شود در این زمینه سمیناری برای آشنایی کارشناسان ایرانی با تجربه کره جنوبی در این حوزه برگزار شود تا در ادامه زمینه‌های همکاری تعریف گردد.

مبنای شمارش کشته شدگان تصادفات جاده‌ای بین یک تا ۲ ماه پس از تصادف است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مبنای شمارش کشته شدگان تصادفات جاده‌ای بین یک تا دو ماه پس از تصادف است و مصدومان ناشی از تصادفات اگر دو ماه پس از سانحه فوت کنند، جزو آمار کشته‌های جاده‌ای محسوب نمی‌شوند.

داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به میزان خسارتی که تصادفات جاده‌ای به اقتصاد کشور وارد می‌آورد، اظهار کرد: هر چند که گفته شده میزان خسارتی که تصادفات جاده‌ای به اقتصاد کشور وارد می کند سالانه برابر با ۷ درصد تولید ناخالص داخلی است اما این عدد دقیق نیست.

۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران راهداری تهاتر شد

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده ای با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدای سال ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران پرداخت شد، گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال ۲۰۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران را از طریق ارائه اسناد خزانه اسلامی و تهاتر پرداخت کنیم.

کشاورزیان با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری دولت توجه جدی به موضوع پرداخت بدهی‌های پیمانکاران داشته، گفت: از ابتدای امسال تا کنون از طریق ارائه اسناد خزانه اسلامی و تهاتر مطالبات پیمانکاران با بدهی هایشان به بانک ها توانسته ایم ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بدهی های سازمان را بپردازیم .

ضرورت تعریف اعتبارات پایدار برای نگهداری راه‌های کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال‌های گذشته چه در بخش راه‌های شریانی و چه در بخش راه‌های غیر شریانی با تنگنای اعتباری جدی مواجه بودیم و در این زمینه انتظار داریم که استانداران توجه بیشتری به مسئولیت‌های سازمان راهداری داشته باشند و برای تأمین منابع پایدار جهت نگهداری راه‌ها به این سازمان کمک کنند.

کشاورزیان با بیان این که شاهد رشد حدود دو رقمی تصادفات در سطح جاده‌ها هستیم، عنوان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریبا ۱۱ درصد رشد تلفات جاده‌ای در سطح راه‌های کشور را داشتیم.

تشریح روند اجرایی محورهای جاده‌ای منتهی به شمال کشور

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل به آزادراه تهران شمال  اشاره کرد و گفت: این پروژه بعداز گذشت ۱۷ سال ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پس از هماهنگی میان وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان تصمیم بر ورود پیمانکاران ایرانی و محدودیت در همکاری با پیمانکاران خارجی گرفته شد که امروز شاهد پیشرفت ۸۵ درصدی این پروژه هستیم و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

خادمی افزود: ۱۵ درصد باقی مانده شامل روسازی بتنی و تاسیسات تونل‌ها می شود. به طوری که با اعمال یک آیین نامه بین المللی تاسیسات تونل با شیوه‌های جدید به منظور مهار آتش سوزی احتمالی در تونل‌ها بهره‌گیری خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه تعریض محور هراز خبر داد و گفت: عملیات اجرایی اکثر نقاط مهم و سخت این محور آغاز شده و به دنبال تامین اعتبار برای تجمیع عملیات اجرایی آن هستیم و برای ۴۵ کیلومتر باقی مانده از این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در صورت تزریق منابع مالی، راندمان کاری سه برابر خواهد شد.

کاهش ۲۰۰ میلیاردی هزینه ساخت آزادراه اصفهان-شیراز با رویه بتنی

خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازنگری در روسازی آزادراه اصفهان ـ شیراز سبب شد تا از میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای عملیات اجرایی حدود ۲ هزار میلیارد ریال کاسته شود.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته یادآور شد: برنامه‌ریزی شده است تا در سال ۱۳۹۶ حداقل ۹۱ درصد زیرسازی و اجرای ابنیه فنی و ۲۵ درصد عملیات روسازی تکمیل شود که تا کنون ۸۷ درصد از عملیات زیرسازی و ابنیه فنی و ۱۵ درصد از عملیات روسازی اجرایی شده است.

تملک اراضی مانع احداث کنارگذر تالش با استفاده از اسناد خزانه اسلامی

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها در بازدید از پروژه‌های استان گیلان گفت: در دیدار با مردم منطقه تالش مقرر شد به منظور رفع موانع احداث کنارگذر تالش، برای اولین بار تملک اراضی زمین‌ها با اسناد خزانه اسلامی صورت گیرد.

کدخدا زاده در بازدید از کنارگذر تالش مشکل عمده این پروژه‌ را هزینه‌های بالای ارزیابی عنوان کرد و گفت:‌ این کنارگذر به طول ۱۲ کیلومتر به دلیل مسائل مرتبط با ارزیابی زمین‌ها با مشکل مواجه شده است و تا کنون یک پل بزرگ آن بر روی رودخانه کرکان رود احداث شده است.

لزوم بهره‌گيری از روش‌های نوين ايمنی سفرهای جاده‌ای و ارتقا ءسطح خدمات حمل و نقل

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در نشست يك روزه هم انديشي معاونين حملونقل جاده اي سراسر كشور، بر ضرورت بهرهگيري از روش هاي نوين، كارآمد جهت افزايش نظارت بر روند سطح خدمات حمل و نقل و ارتقاي ايمني سفرهاي جاده اي تاكيد کرد.

غلامي توسعه گردشگري به وسيله حمل و نقل جاده اي را يكي ديگر از وظايف ذاتي اين معاونت برشمرد و گفت:نبايد اجازه دهيم تا اعتماد عمومي خصوصا بين المللي به سير در جاده هاي كشور از بين برود و براي اين مساله آيين نامه هاي مناسبي تنظيم شده است كه بايد اجرايي شوند مانند اينكه اتوبوس دربستي كه در اختيار گردشگران قرار مي گيرد بايد زير ۱۵ سال عمر داشته باشد كه متاسفانه امروزه شاهد ارائه سرويس در برخي نقاط با عمر بالاي ۲۰ سال هستيم.

آمادگی ۱۹۴ مجتمع‌ خدماتی- رفاهی برای ارائه خدمت به زائران اربعین در ۹ استان

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «هم اکنون ۳۸۴ مجتمع خدماتی-رفاهی در دست ساخت و ۶۷۸ مجتمع در سراسر کشور در دست بهره برداری قرار دارند» گفت: ۱۹۴ مجتمع خدماتی-رفاهی در ۹ استان اصلی عبور زائران اربعین آماده ارائه خدمات هستند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص طرح برند سازی و احداث مجتمع‌های خدماتی-رفاهی به شیوه «زنجیره‌ای» (فرنچایزی) خاطرنشان کرد: این طرح هم اکنون در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر توسط یک سرمایه‌گذار مجتمع های خدماتی رفاهی زنجیره‌ای در محورهای قم، شهرضا، میان دشت و سبزوار در حال فعالیت است. همچنین این طرح در چند محور دیگر نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقا ثبت سوانح جاده‌ای در ۲۶ آذر

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اجرای طرح ارتقا ثبت سوانح جاده‌ای با استفاده از تبلت و نرم‌افزار ویژه‌ با همکاری پلیس راهور ناجا در روز حمل‌ونقل خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت پایلوت در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

هدایتی در ادامه بیان داشت: سعی و کوشش‌های گروه کارشناسی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مبنی بر قرار دادن حداقل یک روز تعطیلی در هفته یا هر ۱۰ روز برای رانندگان ناوگان عمومی مسافربری برون‌شهری به‌منظور زمان بیشتر برای استراحت و کاهش تأثیر عامل خستگی و خواب‌آلودگی در رانندگان است.

نرخ بلیت اتوبوس اربعین تابع عرضه و تقاضاست

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد برنامه‌ریزی، مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین در خراسان رضوی گفت: نرخ بلیت اتوبوس از مشهد به مرز عراق تابع عرضه و تقاضا و توسط اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشوری تعیین می‌شود.

نصری گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر از این تعداد با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۴۰ هزار نفر با ناوگان ریلی و هوایی و ۶۰ هزار نفر باقی‌مانده نیز با خودروهای شخصی به مرزهای غربی کشور سفر کنند.

نظر شما