شناسهٔ خبر: 44860 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان همدان:

ماشین‌آلات راهداری استان همدان صاحب بانک اطلاعاتی می‌شوند

جلسه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: تعمیر و تجهیز ماشین‌آلات راهداری تحت سیستم تحت وب CMMS با نظارت و هماهنگی کارشناسان انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، حمیدرضا پرورشی خرم در جمع کارشناسان ماشین‌آلات ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه این نرم‌افزار با قابلیت اختصاص صفحات مرتبط با ناوگان مورد استفاده هر شهرستان روی سیستم شهرستان مربوطه نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: کاربران استفاده‌کننده با استفاده از قسمت‌های تکمیل شده توسط کاربر اصلی در ستاد، نسبت به نیازهای تعمیر و تعویض قطعات ناوگان اقدام می‌کنند.

وی افزود: این نرم‌افزار در اختیار کارشناسان ماشین‌آلات ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان است که با ثبت موارد و مشکلات ناوگان راهسازی به شکل سیستمی انجام می‌شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه این نرم‌افزار به عنوان بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات محسوب می‌شود، بیان کرد: در این نرم‌افزار داده‌هایی شامل سیستم‌های مدیران، پیش‌بینی قبول سرویس، اطلاعات پایه، اشخاص، درخواست قطعه، ثبت تعمیرات، سوابق و بازدیدهای فنی نصب شده است.

وی در ادامه، جمع‌بندی و برآورد هزینه‌ها، علت تعمیرات، مدیریت تعمیرات و هزینه‌ها و کنترل سوخت را از جمله اهداف نصب این نرم‌افزار عنوان کرد.

این مسئول ادامه داد: کیفیت کار و نگهداری وسایل نقلیه با ثبت سوابق تعمیراتی کمک بزرگی به حفظ و نگهداری می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اضافه کرد: این نرم‌افزار کمک‌کننده قابلی برای مباحث نظارتی مسئولان است و موارد ذکر شده باید منطبق بر چهارچوب ضوابط باشد.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه همه تعمیرات باید ثبت شود تا پس از گزارش‌گیری قابل رصد و پیگیری باشد، تصریح کرد: رصد پایانی اطلاعات بسیار مهم است و هر ماشینی که به هر علت هزینه‌های غیرقابل‌توجیه دارد باید پیگیر علت آن شد.

بهره‌گیری از رانندگان فصلی یکی از علل فرسودگی ناوگان است

رئیس اداره تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز یکی از علل فرسودگی و فشار بر روی ناوگان را بهره‌گیری از رانندگان فصلی و نداشتن عدم تعهد کافی عنوان کرد و گفت: ضروری است از رانندگان باسابقه در این زمینه استفاده شود.

آرش آزادی افزود: ماشین‌آلات قلب اداره است و باید از هر گونه فشار اضافی به دستگاه‌ها پرهیز شود.

وی ادامه داد: فشار اضافی به دستگاه موجب خسارات زیاد و کاهش سرمایه ماشین‌آلات می‌شود.

آزادی یادآور شد: این دستگاه‌ها ویژه امور راهداری است و ارجاع هر کاری با آگاهی از وارد آمدن آسیب به دستگاه نباید دلیلی بر انجام باشد.

نظر شما