شناسهٔ خبر: 45374 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن:

رهاسازی ۲۴.۸ هکتار اراضی ملی و دولتی به ارزش ۳۳۰ میلیاردتومان در مهر۹۶/ اجرای ۷۳ مورد حکم قطعی رفع تصرف در سراسر کشور/ تشکیل ۸۵ فقره پرونده قضایی و انتظامی

علی عباس نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام تشکیل ۸۵ فقره پرونده قضایی و انتظامی در مهرماه سال جاری و همچنین ۷۳ فقره احکام قطعی رفع تصرف در سراسر کشور از رهاسازی ۲۴.۸هکتار اراضی ملی و دولتی با ارزش ۳۳۰ میلیاردتومان در سراسر کشور خبر داد.

سرهنگ عباس‌نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اقدامات فرماندهان یگان حفاظت استان‌ها را در رفع تعرض و همچنین اجرای احکام قطعی سازمان در مهرماه سال جاری (۹۶) تشریح کرد.

سرهنگ عباس‌نژاد گفت: در مهرماه، ۷۵۹ نفر نیرو و ۲۷۱ خودرو و ۱۲۷ دستگاه موتورسیکلت به گشت‌زنی در تمامی استان‌های کشور به منظور صیانت از زمین‌ها و اراضی ملی و دولتی پرداختند. همچنین در مهرماه، ۲۶۳ فقره گزارش تعرض به اراضی ملی و دولتی از طریق مسئولان سازمانی، اطلاعات مردمی، ارجاعات قضایی و گزارش ماموران در راستای وظایف یگان‌حفاظت، دریافت شد که در این رابطه اقدامات لازم نیز در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌و‌مسکن، استان تهران را با ۶۷ فقره گزارش، بالاترین استان در دریافت و رسیدگی به گزارشات مربوط به تعرض به زمین‌ها و اراضی دولتی عنوان کرد و افزود: استان تهران با ۴۹ فقره ابلاغ اوراق قضایی از کل ابلاغ اجرائیه‌ها به تعداد ۲۰۹ فقره نیز بالاترین آمار را در این مورد به خود اختصاص داد.

این مقام‌مسئول در سازمان ملی زمین‌و‌مسکن ادامه داد: در مهرماه، تعداد ۸۵ فقره پرونده در کل کشور تشکیل و در همین رابطه نیز ۱۳ نفر دستیگر شدند که تعداد ۶۰ فقره از پرونده‌ها به مراجع ذی‌صلاح با رعایت تقسیم‌بندی ارجاعات انتظامی و قضایی معرفی شدند.

عباس‌نژاد همچنین از ۷۳ فقره احکام قطعی رفع تصرف (خلع‌ید، قلع‌و‌قمع و تخلیه) در سراسر کشور خبر داد و گفت: در مجموع اراضی رهاسازی شده در اثر اجرای ۷۳ فقره احکام به میزان بیش از ۲۴.۸ هکتار با برآورد ارزش بیش از ۳۳۰ میلیاردتومان بوده است.

وی افزود: بهترین عملکرد از نظر تعداد اجرای احکام قضایی توسط فرماندهی یگان حفاظت را استان‌های کرمانشاه با ۲۱ فقره به مساحت ۴.۳ هکتار و ارزش ۲ میلیارد و ۲۴۲ میلیون تومان، کرمان با ۶ فقره به مساحت بیش از ۱.۸ هکتار و برآورد ۹۸۶ میلیون، خراسان‌رضوی با ۶ فقره به مساحت بیش از ۱۱۲ هکتار و به ارزش ۲۳۳ میلیون تومان و آذربایجان‌شرقی با ۶ فقره به مساحت بیش از ۸.۵ هکتار و برآورد ۲ میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان به خود اختصاص دادند.

فرمانده یگان حفاظت سه مورد رفع تعرض در استان تهران را در مهرماه گزارش کرد و گفت: دو مورد تعرض در رودهن یکی در ۳۰۰۰ مترمربع زمین به ارزش ۴.۵ میلیاردتومان و دیگری در ۴۳۱۱ مترمربع به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و همچنین در دماوند در زرمینی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع به ارزش ۱.۵ میلیاردتومان گزارش شد که از همه آنها در مهرماه سال جاری رفع تعرض صورت گرفت.

نظر شما