شناسهٔ خبر: 45647 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد:

وجود ظرفیت خالی در پروازهای رفت و برگشت اربعین/ اتخاد تصمیم جدید درباره پروازهای نجف در آینده نزدیک/ استقرار نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه نجف

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هم‌اکنون در برخی پروازهای رفت و برگشت اربعین، ظرفیت خالی وجود دارد، از فروش بلیت این پروازها با نرخ مصوب و کمتر از آن در «دفاتر معرفی شده» خبر داد و گفت: هنوز مشکلات ایرلاین‌‌ها در فرودگاه نجف رفع نشده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی، با بیان اینکه انجمن شرکت‌های هواپیمایی تلاش کرد در ایام اعزام زائران اربعین حسینی بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های معرفی شده بابت فروش بلیت با نرخ‌های مصوب نظارت داشته باشد، بیان کرد:‌ پایش‌ نامحسوس نرخ‌های بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین از آژانس‌های معرفی‌شده به صورت روزانه در حال انجام است‌.

وی ادامه داد: در این راستا پیش از آغاز پروازهای اربعین، برخی آژانس‌های معرفی شده تخلفاتی داشتند که در جلسه‌ای با آنها، نسبت به رفع مشکلات اقدام شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه هم‌اکنون بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین با نرخ مصوب در آژانس‌های معرفی شده موجود است، گفت: حتی در برخی از این دفاتر، قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین ‌کمتر از نرخ‌‌های مصوب است؛ هم‌اکنون در برخی دفاتر قیمت بلیت یکسره تهران-نجف برای روز جاری به قیمت ۴۳۰ هزار تومان هم موجود است.

به گزارش فارس، از نرخ‌های بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین (تا ۲۳ آبان‌ماه) در دفاتر و آژانس‌های معرفی شده از سوی انجمن شرکت‌‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری نشان از آن دارد که در برخی تاریخ‌‌ها برای پروازهای رفت و برگشت اربعین در حال حاضر ظرفیت خالی وجود دارد و قیمت بلیت با نرخ‌های مصوب و حتی کمتر از آن ارائه می‌شود.

اتخاد تصمیم جدید درباره پروازهای نجف در آینده نزدیک

اسعدی سامانی درباره رفع مشکلات فرودگاه نجف اظهار داشت: متأسفانه فرودگاه نجف از مواضع خود کوتاه نیامد اما با توجه به تعهد شرکت‌های هواپیمایی و با وجود افزایش هزینه شرکت‌ها به دلیل نرخ‌های گران خدمات فرودگاهی و سوخت، فعلاً تصمیم گرفتیم تا پایان عملیات پروازی اربعین، پروازها به نجف انجام شود و پس از آن مجدداً جلساتی در این باره برگزار کنیم.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: البته هیأتی نیز از سوی سازمان هواپیمایی ایران به فرودگاه نجف اعزام شده‌اند تا در عملیات پروازی برگشت زائران بر عملکرد ایرلاین‌های و فرودگاه‌ نجف نظارت داشته باشند.

وی از استقرار نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری در فرودگاه نجف خبر داد و گفت: ‌‌جهت تسهیل در چگونگی اعزام و پذیرش زائران ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، ‌مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی  و مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی به همراه چند تن از بازرسان سازمان هواپیمایی کشوری به فرودگاه نجف رفتند و با‌ مدیران این فرودگاه دیدار و گفت‌‌وگو کردند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به بازدید این گروه سازمان هواپیمایی از بخش‌‌های مختلف فرودگاه نجف، بیان کرد: ‌‌جلسه‌ای در ساختمان مدیریت فرودگاه نجف با حضور مدیران عملیات فرودگاه و رؤسای ایستگاه‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش پروازهای برگشت زائران حسینی از امروز‌ آغاز می‌شود.

نظر شما