شناسهٔ خبر: 45781 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

ذاکری عنوان کرد؛

رکورد احداث اجرای ۵۲ کیلومتر تونل در هفت طرح ریلی اقتصاد مقاومتی/ مسیر راه آهن قزوین- رشت بیشترین تعداد تونل را دارد

جبارعلی ذاکری معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: با توجه به حجم بالای عملیات اجرایی طرح‌های ریلی اقتصاد مقاومتی، تاکنون ۵۲ کیلومتر تونل در این هفت طرح ریلی اجرا شده است که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، جبارعلی ذاکری با تاکید بر اهمیت توسعه خطوط ریلی اظهار کرد: حجم عملیات انجام گرفته در این پروژه‌ها بسیار بالاست به طوری که اجرای ۵۲ کیلومتر تونل در این طرح‌ها نشان دهنده عظمت کار است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها راه‌آهن قزوین- رشت را با ۵۲ دستگاه تونل به طول ۲۹ هزار متر رکورددار در این زمینه دانست و گفت: این محور ریلی از منطقه کوهستانی و جنگلی عبور می‌کند و پیچیدگی‌های فنی بسیار زیادی دارد که کار را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: تونل‌های سه و پنج در قطعه ۴ الف. محور در محدوده رودبار از سخت‌ترین بخش‌های اجرایی این پروژه محسوب می‌شوند که اولی به طول ۵۹۸ متر و دیگری به طول هزار و ۵۲ متر است.

ذاکری خاطرنشان کرد: این دو دستگاه تونل در منطقه‌ای قرار دارد که بافت زمین مدام در حال تغییر است و حفاری تونل در این موقعیت بسیار کند و با مشکلات فراوان پیش می‌رود که علت تاخیر در اجرا همین موضوع بوده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به محور میانه- بستان‌آباد گفت: این محور دارای هفت دستگاه تونل به طول ۱۸ هزار متر است و دومین رکورد را در طرح‌های اولویت‌دار ریلی در این زمینه دارا است.

وی اظهار کرد: محور فیروزان- کرمانشاه و مهاباد- ارومیه نیز هر کدام با داشتن هزار و ۹۰۰ متر تونل از دیگر طرح‌های اولویت دار ریلی هستند که دارای تونل هستند.

نظر شما