شناسهٔ خبر: 45809 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

خادمی در گفتگو با پایگاه خبری تشریح کرد:

آخرین وضعیت وعده ۵۱۶ كيلومتر ريل‌گذاری و بهره‌برداری از ۹۱۹ کیلومتر خط‌آهن/ اولویت‌بندی برای اتصال ۵ استان کشور به شبکه ریلی در دولت دوازدهم

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا امروز به ۹۰ درصد اهداف برنامه زیرساخت ریلی رسیده‌ایم، گفت: حدود ۹۴ کیلومتر تا تحقق وعده ۹۱۹ کیلومتر باقیمانده است که با این روند به‌طور حتم تا پایان سال جاری به اهداف برنامه دست می‌یابیم.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت‌های حمل‌ونقل اظهار داشت: با توجه به رویکرد ریلی دولت یازدهم و دوازدهم، برای احداث خطوط دوم توسط راه‌آهن و خطوط جدید توسط شرکت ساخت توسعه برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: در حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل طبق این برنامه‌ریزی مقرر شد در سال جاری از مجموع پروژه‌های باقیمانده از سال گذشته و پروژه‌های سال جاری به طول ۹۱۹ کیلومتر آماده بهره‌برداری ‌می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه «بخشی از ۹۱۹ کیلومتر نام‌برده شامل اتصال خطوط ریلی به ۵ استان کشور می‌شود» گفت: محور خواف-هرات برای اتصال ریلی به کشور افغانستان امسال در حد تعهدات شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل انجام می‌شود و همچنین قطعه یزد-مهریز به طول ۳۰ کیلومتر از محور یزد-اقلید در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با تکمیل ریل‌گذاری ۵۱۶ کیلومتر خطوط ریلی ۲۲ استان کشور به شبکه ریلی متصل می‌شود به‌طوری‌که استان‌ همدان انجام‌شده، کرمانشاه در حال آماده‌سازی، گیلان حدود ۲۱ کیلومتر از ریل‌گذاری باوجود گلوگاه‌های متعدد باقیمانده و ریل به مركز استان آذربایجان غربی رسیده و در حال آماده سازی برای بهره‌برداری است. همچنین در استان آذربایجان شرقی هدف اتصال به بستان‌آباد است كه تا به حال ۸۵ كیلومتر ریلگذاری صورت گرفته است.

خادمی بابیان اینکه تا امروز به ۹۰ درصد اهداف رسیده‌ایم، به‌طوری‌که ۴۱۰ کیلومتر از ۵۱۶ کیلومتری که سال جاری در دست ریل‌گذاری قرار گرفت به‌علاوه باقیمانده ریل‌گذاری از سال گذشته انجام‌شده و حدود ۹۴ کیلومتر تا تحقق وعده ۹۱۹ کیلومتر باقیمانده است که با این روند به‌طور حتم تا پایان سال جاری به اهداف برنامه دست می‌یابیم.

نظر شما