شناسهٔ خبر: 45958 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جودی خبر داد؛

استقرار ستاد‌های معین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده

زلزله مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استقرار ستاد‌های معین بازسازی این نهاد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: ستاد‌های معین بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مستقر شدند تا کار ارزیابی و بازسازی واحد‌های مسکونی زلزله زدگان آغاز کنند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن استان کردستان اکنون در منطقه ثلاثی باباجانی مستقر شده است، گفت: کارکنان بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی نیز در شهرستان دالاهو مستقر شدند.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بنیاد مسکن استان قزوین در شهرستان گیلان غرب و کارکنان بنیاد مسکن اصفهان در شهر سر پل دهاب مستقر می‌شوند.

جودی بیان کرد: برای کمک به بازسازی واحد‌های مسکونی شهری و روستایی مقرر شده کارکنان بنیاد مسکن کرمانشاه در روستا‌های سر پل ذهاب و بنیاد مسکن استان لرستان در شهرستان اسلام آباد غرب مستقر شوند.

مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: بنیاد مسکن تلاش خواهد کرد عملیات بازسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده در منطقه زلزله زده استان کرمانشاه را با استفاده از کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی در اسرع وقت آغاز شود.

به گزارش ایرنا، زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه و در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داده است. کارشناسان علم زلزله شناسی اعلام کرده اند به احتمال زیاد تا ۳ ماه آینده این منطقه شاهد پس لرزه‌های زیادی خواهد بود به طوری که تاکنون چندین پس لرزه بیش از ۴.۵ ریشتری در این منطقه رخ داده است.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده، تاکنون در این زمین لرزه بیش از ۴۳۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند و تعداد مجروحان این حادثه دردناک به ۹۳۳۳ نفر رسیده است.

نظر شما