شناسهٔ خبر: 46048 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

از سوی بانک مرکزی صورت گرفت:

معرفی ۷ بانک عامل پرداخت تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به زلزله‌زدگان/ امهال ۲ ساله تسهیلات اعطایی قبل از وقوع زلزله

خسارات زلزله در سرپل ذهاب و قصر شیرین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هفت بانک را به عنوان عامل پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه تعیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا پیرو مصوبه بیست و پنجم آبان ماه هیات وزیران درباره پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان از زلزله استان کرمانشاه، بانک‌های ملی، سپه، ملت، تجارت، صادرات، مسکن و کشاورزی به عنوان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات معرفی شد.

اعطای تسهیلات توسط بانک‌های یاد شده فقط با معرفی متقاضی (ساکن در مناطق آسیب دیده از زلزله) از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قابل پرداخت است.

این بانک‌ها به آسیب دیدگان ناشی از زلزله استان کرمانشاه، هفت هزار و ۶۷۵میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری) می‌پردازند. 

بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک‌ها و چک برگشتی مانع از دریافت این تسهیلات نمی‌شود.

این تسهیلات برای بازسازی و تعمیر اماکن مسکونی روستایی و شهری و تجاری و تامین لوازم خانگی و سایر هزینه های ضروری پرداخت می شود.

بر اساس مصوبه کمیسیون اعتباری بانک مرکزی، همه بانک های کشور موظفند نسبت به امهال دو ساله تسهیلات اعطایی قبل از وقوع حادثه به افراد آسیب دیده از زلزله (اعم از تولیدی و غیرتولیدی در شهرها و روستاها) با معرفی متقاضی از سوی ستاد حوادث غیرمترقبه استان کرمانشاه اقدام کنند.

 زلزله ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین روی داد.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه ۴۳۶ نفر جان باخته و ۱۰ هزار و ۱۷۹ نفر زخمی شده اند./

نظر شما