شناسهٔ خبر: 46368 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد؛

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از فاز یک بندر شهید بهشتی و پایانه مسافربری بندر شهید کلانتری چابهار

بازديد با حضور بيش از ۵۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی و برخی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی از فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار و از پایانه مسافربری بندر شهید کلانتری چابهار بازدید به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ششم آذرماه با حضور بیش از ۵۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی از فاز یک بندر شهید بهشتی بازدید به عمل آمد. 

به گفته مدیرکل سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، برای فاز یک ۲۰۳ هکتار زمین استحصال شده است و هم اکنون بیش از ۴۱ میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر شهید بهشتی وارد کشور و از آنجا به دیگر کشور‌ها ترانزیت می‌شود. 

به گفته آقایی، بندر شهید بهشتی چابهار در ۵ فاز و با ظرفیت ۸۲ تا ۸۵ میلیون تن طراحی شده است. 

گفتنی است، بندر چابهار به‌ عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران، یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیجفارس و دریای عمان بوده و در کریدور شمال– جنوب نقش مهمی ایفا خواهد کرد. ضمناً این بندر در مسیر ترانزیتی شرق– غرب قرار گرفته و فوریت‌های مختلف اقتصادی و جغرافیایی در زمینه ترانزیت و ترانشیب می‌باشد.

بازدید رسانه‌های داخلی و خارجی از پایانه مسافربری بندر شهید کلانتری چابهار

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز پایانه مسافربری بندر شهید کلانتری مورد بازدید ۵۰ نفر از اصحاب رسانه قرار گرفت.

به گفته ابراهیمی، معاون امور بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، این پایانه در ۱۰ هزار متر مربع با پارکینگ و فضای سبز و همچنین فضای خدماتی احداث شده است. ظرفیت کل سالن ۶۰۰ نفر است و ۳۰۰ نفر به طور همزمان می‌توانند از طریق ترمینال فوق وارد کشور شوند و از طریق این پایانه از کشور خارج شده و به سایر کشور‌های همجوار سفر کنند. 

گفتنی است، کل عملیات ورود یا خروج مسافران به پایانه مسافربری فوق و از پایانه به سایر کشور‌ها نهایتا ۲ ساعت به طول می‌انجامد. 

به گفته این مقام مسئول، بالغ بر ۵ میلیارد تومان غیر از زیرساخت ساختمان برای تجهیزات و امکانات هزینه شده است.

نظر شما