شناسهٔ خبر: 46750 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مروری بر حوزه هوایی در هفته‌ای که گذشت:

مذاکره شرکت‌ها برای جابه‌جایی پرواز‌ها با مسئولان فرودگاه نجف/ افزایش قیمت سوخت در نقشه راه ایمنی جاده‌ها برای تامین اعتبار نیست/ رشد ۱۹ درصدی جابجایی مسافران هوایی

هواپیمایی آسمان مذاکره شرکت‌ها برای جابه‌جایی پرواز‌ها با مسئولان فرودگاه نجف جهت بررسی مشکلات موجود، اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه افزایش قیمت سوخت در نقشه راه ایمنی جاده‌ها برای تامین اعتبار نیست و اعلام خبر رشد ۱۹ درصدی جابجایی مسافران هوایی از سوی رئیس سازمان هواپیمایی مهمترین اخبار حوزه هوایی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اهم اخبار حوزه هوایی طی یک هفته گذشته به شرح زیر است:

هزینه خدمات فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است

علی عابدزاده درباره تصمیم شرکت‌های هوایی ایران در انتقال پرواز‌های خود از فرودگان نجف به بغداد گفت: علت این کار مباحث اقتصادی است و هیچ مساله سیاسی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: تصمیم انتقال پرواز‌ها از نجف به بغداد مربوط به شرکت‌های هواپیمایی است و شرکت‌ها این اختیار را دارند که هرجا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بود، فعالیت کنند.  

خرید هواپیما در پسا برجام به موقع بود

مهرداد تقی زاده در حاشیه نشست خبری نقشه راه امینی جاده‌های کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشنهاد افزایش قیمت سوخت در راستای اجرای نقشه راه ایمنی جاده‌های کشور اظهار داشت: این موضوع از بعد ایمنی راه مطرح شده است اما به‌طورقطع اقتصاددانان دولت باید موضوع را بررسی و نتیجه را در اختیار دولت قرار دهند.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا حاضریم با پایین نگاه داشتن قیمت سوخت، شاهد تعداد بالای تلفات ناشی از حوادث رانندگی باشیم گفت: در سناریو اول نقشه راه ایمنی جاده‌های کشور پیش‌بینی شده که تمام بودجه‌های فعلی بخش ریلی و هوایی و جاده‌ای پرداخت شود.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به بستر استاندارد رسید

رییس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در کنار فشار تحریم ها که در طول سال های گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود، ما گرفتار بیماری واپسگرایی بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت.

وی اظهار داشت: اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول ۲ سال گذشته، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد، چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.

روحانی و آخوندی برای توسعه حمل و نقل هوایی ارزش زیادی قائل هستند

رحمت‎اله مه‎آبادی در بازدید از فرودگاه فسا با تاکید بر اینکه توسعه با حمل و نقل هوایی گره خورده است، گفت: وقتی فرودگاه فعال می‎شود زندگی و سرمایه‎های محلی زنده می‎شوند.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت توسعه حمل و نقل هوایی است، افزود: رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای توسعه حمل و نقل هوایی ارزش زیادی قائل هستند.

نظر شما