شناسهٔ خبر: 46948 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

شهریاری خبر داد؛

بررسی بودجه اعتبارات عمرانی با حضور نوبخت در کمیسیون عمران مجلس

جلسه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بودجه عمرانی کشور با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز - سه شنبه - این کمیسیون بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کمال الدین شهریاری اظهار کرد: در این جلسه چگونگی تخصیص اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور بررسی شد.

وی یادآور شد: نوبخت در این جلسه درباره تفکیک منابع درآمدی، درآمد‌های حاصل از محل فروش دارایی‌های سرمایه‌ای و تملک دارایی، درآمد‌های مالیاتی و هزینه‌های جاری بودجه سال آینده توضیحاتی را به اعضای این کمیسیون ارائه کرد و بنا شد جلسات رییس سازمان برنامه و بودجه با اعضای کمیسیون ادامه یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعضای کمیسیون در این جلسه مباحثی را در مورد وضعیت بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور مطرح کردند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس با بیان این که بودجه عمرانی در لایحه بودجه ۹۷ نسبت به سال قبل کمتر شده است، گفت: نوبخت دلیل این موضوع را تحقق نیافتن بخشی از بودجه عمرانی در سال‌های گذشته عنوان کرد.

شهریاری ادامه داد: رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد که در لایحه بودجه ۹۷ برای این که بودجه شفاف‌تر و واقعی تری در همه بخش‌ها از جمله بخش عمرانی داشته باشیم و امکان تحقق بیشتری وجود داشته باشد، رقم بودجه عمرانی کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: این رقم کنونی بودجه عمرانی به واقعیت نزدیک‌تر است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهوری لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را روز یکشنبه ۱۹ آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

بودجه سال آینده از حیت منابع بالغ بر ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال و از حیث مصارف نیز بالغ بر ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است که از این میزان، مجموع منابع عمومی دولت حدود چهار میلیون و ۲۴۹ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

نظر شما