شناسهٔ خبر: 46971 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

شهید کلانتری خدمات بسیاری به کشور ارائه کرده است/ مستند پرواز هدهد ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار کرد

آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی با حضور در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت و پس از اکران فیلم مستند پرتره وزیر فقید شهید کلانتری تحت عنوان پرواز هدهد، ارتباط این فیلم با مخاطبان را خوب دانست و گفت: شهید کلانتری به عنوان وزیر اسبق راه و ترابری در آن شرایط بحرانی که در فیلم دیدیم به کشور خدمات بسیاری ارائه کرده و ما باید به نحوی یاد ایشان را زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در جشنواره حقیقت و مشاهده فیلم سینمایی پرتره وزیر فقید شهید کلانتری تحت عنوان پرواز هدهد در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه این فیلم توانست به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند و وضعیت آن دوران (از کودکی تا زمان شهادت) این شهید بزرگوار را به تصویر بکشد.

آخوندی همچنین درخصوص ویژگی‌های شخصیتی شهید کلانتری بیان کرد: متأسفانه من شهید کلانتری را از نزدیک ملاقات نکرده بودم ولی آن طور که در فیلم شاهد آن بودیم مشخص بود که ایشان فردی ماجراجو بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که چرا مستند پرواز هدهد را در بین فیلم‌های جشنواره برای مشاهده انتخاب کرده‌اند گفت: وزارت راه وشهرسازی منابع ساخت این فیلم را تأمین کرده است به این علت که شهید کلانتری به عنوان وزیر اسبق راه و ترابری در آن شرایط بحرانی که در فیلم دیدیم به کشور خدمات بسیاری ارائه کرده و ما باید به نحوی یاد ایشان را زنده نگه داریم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته چندین مرتبه در جشنواره حقیقت شرکت کرده است گفت: خوشبختانه سطح جشنواره در مرحله خوبی قرار دارد و مشخص است که اتفاقات خوبی در صنعت سینما در حال رخ دادن است.

این مقام مسئول در پایان، خلاقیت را یکی از مهمترین نکات مورد توجه در حوزه فیلم و سینما دانست و افزود: درحال حاضر صنعت سینما در ایران در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برد به همین دلیل است که کشورمان توانسته از این جهت در جهان مطرح و مورد توجه سایر کشورها قرار بگیرد./

 

نظر شما