شناسهٔ خبر: 46990 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد:

آمادگی کامل راهداران و راهدارخانه‌های استان همدان در فصل زمستان

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان بر آمادگی کامل راهداران و راهدارخانه‌های استان همدان در فصل زمستان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در نشست ستاد راهداری زمستانی استان همدان با بیان گزارشی از ویژگی‌ها و مشکلات راه‌های ارتباطی استان، آمادگی کامل راهداران، حضور و نظارت مستمر و فعالانه در جاده‌ها، ارائه گزارش فعالیت‌های انجام شده و مستندسازی‌های آن تأکید و تصریح کرد: حمل‌ونقل جریان ترافیکی دائمی است و راهداری موظف است این جریان پیوسته را حفظ کند زیرا که در صورت قطع این جریان حمل‌ونقل کالا، مسافر و خدمات‌رسانی هلال‌احمر، پلیس و دیگر نهادهای مربوطه قطع می‌شود.

وی افزود: در این بین، مقوله ایمنی دارای اهمیت بسیاری است و عدم قطع سرویس برای راه‌های جاده‌ای از وظایف اصلی ما و مورد انتظار جامعه است.

رودباری با اشاره به اینکه برخی از عوامل جاده‌ای در کنترل ما نیست، اظهار کرد: تصمیم و اجرای درست مباحث راهداری در مواقع بحرانی از جمله وظائف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری استان همدان بر مدیریت زمان در همه بخش‌ها تأکید کرد و گفت: در زمینه راهداری این مقوله بسیار حائز اهمیت است زیرا که حتی تأخیر جزئی در بحث نمک‌پاشی و عملیات راهداری موجب بروز خسارات غیرقابل جبران خواهد شد.

محمد رودباری افزود: با اطلاع از ورود جبهه‌های هوای سرد، ماشین‌ها بارگیری شده و کارگران راهداری باید آماده نمک‌پاشی شوند.

این مسئول با بیان اینکه آمادگی کامل در مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای ارائه خدمات‌رسانی به مردم وجود دارد، افزود: فعالیت‌های زمستانی در زمان خودش باید انجام گیرد و از مدت زمان آن نباید بگذرد و همه تجهیزات و امکانات موجود باید قبل از فعالیت‌های طرح زمستانی به‌روز شود.

رودباری در ادامه بر آموزش لازم سطح سرویس راهداری زمستان، جمع‌آوری اطلاعات تجهیزاتی، امکانات، وضعیت راه‌ها، شناسایی اماکن مورد هجوم کولاک و در اختیار گذاشتن دیگران، کسب اطلاعات هواشناسی و عدم اکتفا به اطلاعات منابع محدود، استفاده از لوازم و مصالح مناسب، شناسایی و مدیریت ماشین‌آلات در بخش خصوصی و دولتی و آموزش برای استفاده از ناوگان و موقعیت‌های مکانی، اطلاع رسانی زمستانی از طریق مرکز مدیریت راه‌ها در خصوص آغاز و پایان بارش‌ها، نمک‌پاشی‌های انجام شده، استفاده از زنجیر چرخ و مواردی از این قبیل تأکید کرد.

در این نشست به موضوع راهداری زمستانی و اهداف این طرح که به‌کارگیری همه امکانات موجود برای مسدود نشدن راه‌های مواصلاتی در استان است رسیدگی شد و بروز رسانی ماشین‌آلات و تجهیزات مستقر در راه‌های اصلی و شریانی و راهدارخانه‌ها مورد تأکید قرار گرفت.

نظر شما