شناسهٔ خبر: 47108 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

پروژه نسیم صندوق زمين و ساختمان کشور افتتاح شد

بانک مسکن پروژه مسکونی نسیم به عنوان اولین پر.ژه صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی و مسئولان بانک مسکن افتتاح شد.

به گزارش خبرنگاه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۵ آذرماه پروژه مسکونی نسیم به عنوان اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل و مسئولان بانک مسکن در منطقه ۲۲ تهران افتتاح شد.

براساس اعلام بانک مسکن زمان آغاز پروژه سال ۱۳۹۳ بوده و پایان پروژه فوق مهر ۱۳۹۶ اعلام شده است. 

نخستین صندوق زمین و ساختمان کشور پس از سال‌ها تلاش دست‌اندرکاران بازار پول و سرمایه برای ظرفیت‌سازی نهادی در تامین مالی حوزه مسکن تحت عنوان صندوق زمین و ساختمان در دولت یازدهم مدیریت و برنامه‌ریزی شد. 

براساس اعلام بانک مسکن، اولین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان کشور در مهر ۱۳۹۳ با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی و تعدادی از مقامات کشوری با هدف کمک به توسعه منطقه شهری ۲۲ تهران برای احداث برجی ۱۵ طبقه با زیربنای کل ۱۵ هزار ۲۸۸ متر مربع تاسیس و راه‌اندازی شد. 

گفته می‌شود در حال حاضر تعداد صندوق‌های زمین و ساختمان به عدد ۵ رسیده و تعداد واحد‌های تحت پوشش آن‌ها بالغ بر هزار واحد شده است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار واحد افزایش یابد.

نظر شما