شناسهٔ خبر: 4711 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نمایش «۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی» در همایش مقررات ملی ساختمان

مراسم رونمایی فیلم و کتاب پنج هزار سال مهندسی ایرانی فیلم «۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی» در روز نخست همایش مقررات ملی ساختمان به نمایش گذاشته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه برگزاری روز نخست همایش مقررات ملی ساختمان در شیراز، فیلم «۵۰۰۰ سال مهندسی ایرانی» به مدت یک ساعت در سالن برای میهمانان به نمایش گذاشته شد. در این فیلم به معماری‌های اولین دوره مهندسی ایرانی از آغاز، دوره‌های مختلف تاریخی از جمله ساسانیان، هخامنشینان و اشکانیان و فعالیت‌های عمرانی از جمله شیوه ساخت قنات اشاره شده است.

این فیلم به همراه کتابی با همین عنوان به تازگی به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس دانشکده فنی دانشگاه تهران با محوریت پیشینه مهندسی در ایران منتشر شد. بخش‌بندی کتاب بر اساس عناصر چهار گانه سازنده جهان و همچنین تاریخچه مهندسی دوران باستان و معاصر صورت گرفته و با عناوین «مهندسی یک امپراتوری»، «آب»، «باد»، «خاک»، «آتش» و «دانش و دانشگاه در ایران» تفکیک شده است.

همچنین در ادامه برگزاری این همایش از ساعت ۱۵ چند نشست تخصصی به همراه میزگرد مقررات ملی ساختمان در هتل همای شیراز برگزار می‌شود. نقد و بررسی مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان، استانداردها در مبحث ۲۲، ارزیابی اقدامات نوسازی بافت‌های فرسوده شهری ایران و محورها و موضوعات شهرسازی در مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان برخی از موضوعاتی هستند که در این نشست‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری، ششمین همایش ملی مقررات که از صبح امروز در تالار حافظ شهر شیراز آغاز شد تا عصر فردا پنج‌شنبه هفتم اسفند ادامه دارد. /

نظر شما