شناسهٔ خبر: 4716 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

قطار پرسرعت انقلاب بزرگی در حمل و نقل به وجود می‌آورد/ ۷ محور برنامه توسعه‌ راه آهن

سعید رسولی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قطار پرسرعت انقلاب بزرگی در حمل و نقل کشور به وجود می‌آورد گفت: قطعا احداث این نوع قطار زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد.

سعید رسولی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه احداث خطوط قطار پرسرعت انقلاب بزرگی در حمل و نقل ایران به وجود می‌آورد، گفت: با توجه به سیاست‌های کلی نظام برای انتقال بار و مسافر از جاده به ریل برنامه‌ توسعه‌ای ۸ ساله تهیه شد.

وی ادامه داد: "اقتصادی کردن فعالیت ریلی برای بخش خصوصی"، "بهره‌برداری کامل از پتانسیل‌های موجود در راه‌آهن"، "تغییر چهره راه‌آهن"، "افزایش ایمن‌سازی راه‌آهن"، "توسعه خطوط جدید"، "ایجاد منابع پایدار برای شبکه ریلی بدون اتکا به بودجه دولتی" و "رفع موانع مالی" هفت محوری است که راه‌آهن در برنامه توسعه‌ای خود تعریف کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در حوزه ریلی نیاز داریم دست‌کم یک مسیر تبدیل به خط آهن پرسرعت شود تا تفاوت قطار عادی و قطار پرسرعت به چشم آید، قطعا احداث این نوع قطار زمینه‌ساز توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد.

وی درباره آیین کلنگ‌زنی احداث نخستین خط آهن قطار سریع‌السیر که ۶ اسفندماه با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سیاست وزارت راه و شهرسازی در این پروژه مسلما ارزشمند است. در این دولت برای بهره‌برداری از پروژه‌ها جدول زمان‌بندی تعیین شده که با انجام اقدامات اولیه و طی مراحل قانونی، فنی و قراردادی امیدواریم زمان اجرای پروژه کاهش پیدا کند./

نظر شما