شناسهٔ خبر: 4728 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی خبر داد:

طراحی سرعت ۱۳۰ کیلومتری در آزادراه قم-گرمسار / مسافران با قطار سريع السير در يك ساعت و نيم از تهران به اصفهان مي‌رسند

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی سرعت ۱۳۰ کیلومتری در آزادراه قم-گرمسار گفت: هم اکنون ۷۴۰ کیلومتر مسیر آزادراهی دیگر در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی در حاشیه مراسم افتتاح قطعه قم- گرمسار آزادراه حرم تا حرم که عصر امروز چهارشنبه ۶ اسفند با حضور رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: این آزادراه دارای باندهای رفت و برگشت، هر کدام به عرض ۱۷ و نیم متر است که حمل و نقل یکپارچه و سریع بار و مسافر از جنوب و جنوب غرب کشور به شمال و شمال شرق را در پی دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طراحی سرعت ۱۳۰ کیلومتری در این آزادراه افزود: این پروژه طول آزادراه های ساخته شده در کشور را به دو هزار و ۳۱۶ کیلومتر افزایش می‌دهد و در حال حاضر نیز ۷۴۰ کیلومتر دیگر آزادراه در دست ساخت است که نهایتا با احتساب ۹۰۰ کیلومتر آزادراه در دست طراحی مجموع آزادراه هایی که دولت تدبیر و امید در تلاش است احداث کند آمار آزادراه‌های کشور را به ۵ هزار کیلومتر افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان که امروز با حضور رئیس جمهور عملیات اجرای آن آغاز شد، اظهار کرد: این مسیر ریلی ۴۱۰ کیلومتری تهران را به فرودگاه امام وصل کرده و از سوی دیگر راه دسترسی جمعیت یک میلیون ۳۵۰ هزار نفری قم به تهران را راحت تر می کند.

آخوندی سرعت قطار سریع‌السیر را ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و ادامه داد: این سرعت قابل افزایش به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است.

وی افزود: مسافران می‌توانند در طول یک ساعت و نیم که از نظر زمانی قابل رقابت با هواپیماست میان تهران و اصفهان سفر کنند. همچنین ساخت این راه آهن فواید زیست محیطی بسیاری دارد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی هزینه زیرساخت این پروژه بدون احتساب ناوگان ۲.۵ میلیارد یورو است که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو از طریق فاینانس چین تامین شده و ال سی های آن نیز گشایش شده و محل تأمین منابع ۸۰۰ میلیون یورو دیگر نیز از منابع داخلی کشور است./

نظر شما