شناسهٔ خبر: 47410 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان البرز برگزار شد:

برگزاری کارگاه آموزشی بازآفرینی شهری، بهسازی و توانمندسازی توسعه محلی

نشست کارگاه آموزشی یک روزه با موضوع بسیج اجتماعی، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی و انسجام سازمانی و توسعه محلی در محل استانداری البرز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، ابراهیم قلی پور رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز در ابتدای این کارگاه آموزشی یک روزه عنوان کرد: طبق ماده ۵۹ برنامه ششم توسعه ادارات کل راه و شهرسازی موظف شده‌اند که اقدامات بهسازی، نوسازی و بازآفرینی را در ۲۷۰ محله کشور برنامه‌ریزی و اجرایی نمایند که در سال ۹۶ برنامه‌های بهسازی و نوسازی در ۸ محله در استان البرز برنامه‌ریزی شد که اغلب این برنامه‌ها در مرحله اجرا هستند.

قلی پور در ادامه گفت: بعد از تصویب سند بازآفرینی پایدار شهری در تاریخ ۱۶/۶/۹۶، مباحث اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست‌محیطی به عنوان شاخص‌های این سند در نظر گرفته شد و بر همین اساس دیدگاه‌ها و برنامه‌ها در بافت ناکارآمد شهری تغییر پیدا کرد و در برنامه‌های اجرایی گنجانده شد.

این مسئول هدف از برگزاری کارگاه آموزشی بسیج اجتماعی، توانمندسازی، ظرفیت‌سازی و انسجام سازمانی و توسعه محلی را بالا بردن سطح توانایی برنامه ریزان و مجریان بازآفرینی شهری دانست تا با تغییر رویکرد و دیدگاه حول محور اجتماعی بتوانند در فرآیند بهسازی و نوسازی بافت ناکارآمد شهری تأثیرگذارتر باشند.

شایان‌ذکر است در این کارگاه آموزشی یک روزه که با حضور مدیران و مسئولین استان البرز و در محل سالن اجتماعات استانداری البرز برگزار شد با شبیه‌سازی محلات هدف بازآفرینی شهری توسط حاضرین بهترین راهکارها جهت بهره‌گیری از ساکنین این محلات شبیه‌سازی شد تا بهترین راهکارهای ممکن برای حل معضلات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی اتخاذ و اجرایی گردد.

نظر شما