شناسهٔ خبر: 47799 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عابدزاده اعلام کرد:

برجام برای صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور خوش‌یمن بود/ تصمیم قطعی دولت در تغییر ساختار هما/ ارجحیت توسعه فرودگاه بر توسعه مناطق آزاد

عابدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اولویت ما در شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) توسعه بخش فرودگاهی است و توسعه مناطق آزاد و ویژه تجاری در اولویت نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی  کشوری در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اظهار داشت: شرایط ویژه‌ای برای حمل و نقل هوایی ایجاد شده است و برجام تا حدودی برای حمل‌ونقل هوایی خوش‌یمن بود و فضایی شد تا هواپیمای نو وارد کشور شود.

علی عابدزاده بابیان اینکه در این حوزه اتفاقات مناسبی رخ داده است، گفت:‌تا چندی پیش شرکت‌های هواپیمایی مشکلات زیادی داشتند و بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نقل محافل رسانه‌ای بود و شرکت‌ها برای پرداخت هزینه‌های جاری خود هم مشکلاتی داشتند، اما امروز مشکل آنها کمتر شده است و بدهی در حال پرداخت است.

وی بیان کرد: شرایط مالی شرکت‌های هواپیمایی متفاوت شده است و از ساختارهای نامتناسب عبور کرده‌اند و تحولی بزرگ در فرودگاه‌ها، سازمان هواپیمایی و صنعت حمل‌ونقل هوایی ایجاد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: رشد جابه‌جایی مسافر در فرودگاه‌ها و شرکت‌های هواپیمایی، اتفاقات مناسبی است و باید این روند ادامه یابد و فضای کسب وکار در این حوزه گسترده است.

عابدزاده گفت: همیشه گفته‌ام که در حوزه حمل‌ونقل هوایی ما در دو بخش مشکلات پیچیده‌ای داریم، یکی فرودگاه امام و دیگری ایران‌ایر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز در دولت مسائلی که به تغییر ساختار هما می‌انجامد، در حال مصوب شدن است و کار با سرعت پیش می‌رود و وزارت راه در تغییر ساختار هما مصمم است.

وی افزود: در فرودگاه امام خمینی(ره) هم تغییرات اساسی در حال برنامه‌ریزی است.

عابدزاده ادامه داد: آنچه در سال‌های اخیر برای ما مشکل‌آفرین شد، در فرودگاه امام تفرقه مدیران بود و اتفاقاتی رخ داد که نگاه مردم به این فرودگاه منفی شد،‌ اما امروز با همدلی، ظرفیتی مناسب در فرودگاه ایجاد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: توسعه فرودگاه امام باید به‌سرعت انجام شود،‌بخش عملیات پرواز، رسیدگی به مسافر و ارتقای کیفیت خدمات در این حوزه ضروری است، اما اولین هدف توسعه خود فرودگاه است.

وی ادامه داد: در حوزه توسعه مناطق آزاد و تجاری باید توجه داشت که نباید آینده فرودگاه‌ را فدای منطقه آزاد تجاری و منطقه ویژه کنیم.

عابدزاده اضافه کرد: باید از تجربه فرودگاه پیام درس بگیریم. این فرودگاه قرار بود در بخش بار هوایی توسعه یابد، اما امروز فقط به منطقه آزاد و منطقه ویژه تجاری تبدیل شده است، به‌طوری‌که باند این فرودگاه برای توسعه منطقه آزاد و تجاری مزاحم محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه توسعه فرودگاه بر توسعه مناطق آزاد و ویژه فرودگاه امام ارجحیت دارد، گفت:‌ هدف اول ما توسعه فرودگاهی فرودگاه امام است، نه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و این امر باید در دستورکار باشد.

وی ادامه داد: ابزار و امکانات که برای توسعه فرودگاهی لازم است، باید ایجاد شود.

نظر شما