به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در چهارشنبه هفتهای که گذشت بعد از مدتها انتظار کلنگ زنی مسر ریلی تهران-قم- اصفهان با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
در ادامه،جدول ذیل به مهمترین اظهارنظرهای رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و برخی دیگر از مشاوران و معاونان وزارت راه و شهرسازی همچنین عدهای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصصوص افتتاح خط آهن این مسیر اشاره میشود.
جدول اظهارات مسئولان کشوری در خصوص خط ریلی تهران-قم-اصفهان
ردیف | نام مسئول | اظهارات |
1 | رئیس جمهور | "این طرح مهم را شروع کردهایم، ادامه خواهیم داد و آن را اجرا میکنیم. اعتبار و السی لازم این طرح که مجموعاَ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار است در چند روز گذشته گشایش پیدا کرد." |
2 | وزیر راه و شهرسازی | این پروژه، فرودگاه امام خمینی، قم و اصفهان را در مسیری ۴۱۰ کیلومتری به یکدیگر متصل میکند. قطار این خط با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت سیر خواهد داشت که سرعت آن تا ۳۵۰ کیلومتر نیز قابل ارتقاء است. خط آهن قطار پرسرعت تهران-قم- اصفهان در کمتر از ۴ سال ساخته میشود و به بهرهبرداری میرسد، پیشبینی میشود با احداث این خط آهن سالانه ۱۲.۵ میلیون مسافر جابهجا شوند با اجرای این خط آهن، قطار سریعالسیر تهران – اصفهان در این مسیر قطعا میتواند با هواپیما رقابت کند |
3 | سیدمسعود نصرآزادانی - معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور | "با آغاز سیر قطار پرسرعت در این مسیر حجم قابل ملاحظهای از سفرهای جادهای به ناوگان ریلی منتقل میشود ضمن آنکه مردم از این خط سیر استقبال خوبی میکنند٬ سوانح رانندگی و تلفات جادهای در این مسیر کاهش خواهد یافت" |
4 | حسین تاجیک - مشاور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور | "خط آهن نخستین قطار پرسرعت ایران ۴ ساله ساخته خواهد شد و سرعت آن ۳۰۰ کیلومتر در ساعت است و مسافران، مسیر تهران تا اصفهان را در یک ساعت و ۴۵ دقیقه طی خواهند کرد." |
5 | اصغر فخریه کاشان - مشاور ارشد وزیر راه و شهرسازی | "عملا عملیات اجرایی احداث خط آهن قطار پرسرعت تهران – اصفهان و زیرسازیهای آن شروع شده است" |
6 | علی نورزاد - معاون وزیر راه و شهرسازی | "حداث این خط ریلی امکان ایجاد دانش فنی طراحی و ساخت راه آهن سریع السیر در کشور، صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل به میزان سالانه بیش از ۷ هزار میلیارد ریال، توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق هدف پروژه و ارتقا جایگاه راه آهن ایران در منطقه و جهان را به همراه دارد." |
7 | سعید رسولی -معاون برنامهریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران | " قطعا احداث این نوع قطار زمینهساز توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد" |
8 | سیدحمیدرضا طباطبایی - عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی | "با آغاز سیر قطار پرسرعت در این مسیر حجم قابل ملاحظهای از سفرهای جادهای به ناوگان ریلی منتقل میشود و ضمن آنکه مردم از این خط سیر استقبال خوبی میکنند٬ سوانح رانندگی و تلفات جادهای در این مسیر کاهش خواهد یافت." |
9 | عباس مقتدایی - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی | " افزایش درآمد کشور٬ حجم سفرها و انتقال کالا و مسافر از جمله پیامدهای مثبت تکمیل و راهاندازی این پروژه خواهد بود" |
10 | محمد فیروزی - عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس | "اشتغالزایی٬ کاهش ترافیک جادهای٬ کاهش آلودگیهای محیط زیست٬ ایمنی٬ تسریع در پیمایش مسیر٬ صرفهجویی در مصرف انرژی و کاهش تصادفات رانندگی از ویژهگیهای برجسته این پروژه پس از بهرهبرداری خواهد بود." |
11 | علی نعمت چهاردولتی - نماینده مجلس شورای اسلامی | " ترافیک جادهای٬ آمار سوانح رانندگی٬ میزان مصرف انرژی و آلودگی محیط زیست با راهاندازی نخستین قطار پرسرعت در کشور کاهش مییابد ضمن آنکه بهرهوری در حوزه حمل و نقل٬ ایمنی سفر مردم و سرعت پیمایش مسیر افزایش خواهد یافت." |
12 | علی لاریجانی - رئیس مجلس شورای اسلامی | "ساخت خط ریلی سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان یکی از اقدامات مهم بوده که اعتبار آن از فاینانس کشور چین تأمین شده است." |
نظر شما