شناسهٔ خبر: 47852 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

نصراله نژاد تشریح کرد؛

حضور ۴۵۰ راهدار در طرح راهداری زمستانی استان تهران/ بهره برداری از دو سایت آب نمک‌پاش دماوند و فیروزکوه/ هزینه ۶ میلیارد تومانی برای تعمیرات و بازسازی ماشین آلات و تجهیزات راهداری

مجیدرضا نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران با اشاره به فعالیت ۴۵۰ نفر از نیرو‌های راهداری در راهداری زمستانی امسال، گفت: برای امسال سیستم جدید آب‌نمک پاش در دو سایت دماوند و فیروزکوه آماده بهره برداری است و برای آن‌ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

مجیدرضا نصراله نژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار داشت: طرح راهداری زمستانی از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد که ۳۰۰ نفر از بخش خصوصی همراه ۱۵۰ نفر از نیرو‌های اداری در این طرح خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در طرح راهداری زمستانی استان تهران بیان کرد: ۲۶ راهدارخانه که تمام آن‌ها ثابت هستند آماده سازی و مرمت شدند و تجهیزات لازم در آن‌ها از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی برای اسکان موقت برای در راه ماندگان احتمالی فراهم آمده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران درباره گردنه‌های برفگیر و اولویت دار این استان اظهار کرد: مهمترین گردنه‌ها در محور هراز، فیروزکوه هستند و استان تهران تعداد ۷ گردنه شامل گردنه سرحال، گردنه محور لواسان، گردنه نعلبندان در آزادراه تهران- قم، گردنه نشک در محور فیروزکوه به سمنان و ... دارد که مهمترین آن‌ها گردنه‌های گدوک و امامزاده هاشم است. 

وی درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در محور‌های استان تهران گفت: سیستم جدید آب‌نمک پاش در دو سایت دماوند و فیروزکوه آماده بهره برداری است و برای آن‌ها یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه صرف شده که از دستگاه‌های نمک‌پاش مکانیزه و ماشین‌های برفروبی نیز برای یخ‌زدایی استفاده می‌شود.

نصراله نژاد افزود: ۳۵ هزار تن نمک برای راهداری زمستانی امسال خریداری و بخشی از آن ذخیره‌سازی شده که به تناسب این مقدار، ماسه خریداری شده است. 

وی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال استان تهران نسبت به سال گذشته تصریح کرد: برای امسال ترمیم و مرمت راهدارخانه‌های قدیمی، خرید قیر و نمک، ذخیره‌سازی ماسه و نمک در انبارها، لکه‌گیری و روکش راه‌ها قبل از شروع فصل سرما در محور هراز، فیروزکوه و حدفاصل لواسانات تا فشم، خط‌کشی گرم و سرد راه‌ها قبل از شروع فصل سرما انجام شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران ادامه داد: دو قرارداد نیز با مجموع هزینه ۶ میلیارد تومان برای خرید لاستیک، نگهداری، تعمیرات و Over hall ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین منعقد شده است. 

وی در پایان به شهروندان استان تهران و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: قبل از حرکت وضعیت راه‌ها را با استفاده از سایت، تلفن یا اپلیکیشن ۱۴۱ استعلام کنند و در زمان بارش از سفر‌های غیرضروری پرهیز و به هشدار‌های پلیس راه و راهداری توجه کنند، همچنین با تجهیز خودروی خود به زنجیرچرخ و لاستیک یخ‌شکن در مواقع عبور از محور‌های کوهستانی، با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

نظر شما