شناسهٔ خبر: 47950 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رضایی كوچي مطرح كرد:

لزوم خرید هواپیماهای جدید و افزایش پروازها/ ایرلاین‌ها باید به سمت کسب درآمد هدایت شوند

رضایی كوچي رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به وضعیت بحرانی برخی ایرلاین ها در کشور، گفت: افزایش پروازها با خرید هواپیماهای جدید تنها راه خروج از وضعیت فعلی برای ایرلاین ها است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمدرضا رضایی، با اشاره به مشکلات مالی در ایرلاین ها، گفت: متاسفانه کمبود هواپیما علی رغم وجود نیروی فنی، ماهر، متخصص، زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات کافی به بروز مشکلات عدیده در ایرلاین ها منجر شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کمبود هواپیما و همچنین بالا بودن عمر ناوگان هوایی کشور به کاهش پروازها منجر شده است، افزود: تا زمانی که ایرلاین ها نتوانند سهم بیشتری از جابه جایی مسافر داشته باشند به طور حتم برای رفع مشکلات مالی خود همیشه درگیر استقراض هستند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت فعلی هواپیمایی هما که در روزهای اخیر مجبور به استقراض از سازمان بنادر برای پرداخت حقوق بازنشستگان خود شده بود، به خانه ملت گفت: اگر این هواپیمایی و ایرلاین های مشابه آن پروازهای بیشتری در طول روز با داشتن هواپیماهای مناسب داشته باشند به طور حتم دخل و خرجشان با هم همخوانی داشته و نیازی به استقراض ندارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمر ناوگان هوایی کشور بیش از ۲۳ سال است، گفت: فرسودگی هواپیماها و زمین گیر شدن بسیاری از آن ها به تاخیرهای پروازی و گاها از دست دادن پروازهایی از سوی برخی ایرلاین ها منجر شده که این خود حجم جابه جایی بار و مسافر از ناوگان هوایی کشور را به شدت کاهش داده است.

رضایی راهکار خروج ایرلاین ها از مشکلات مالی فعلی را در افزایش پروازها به واسطه نوسازی ناوگان هوایی کشور خواند و افزود: باید با الگوگیری از کشورهای موفق هواپیماهای فرسوده را از رده خارج کرده و به خرید هواپیماهای جدید اقدام کنیم زیرا بازدهی آن را خیلی زودتر از موعد خواهیم دید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ایرلاین ها باید به سمت کسب درآمد هدایت شوند اما پیش شرط این موضوع حمایت دولت از آن ها برای خرید هواپیماهای جدید است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: به طور حتم بدون کمک و حمایت های دولتی خروج از شرایط فعلی برای ایرلاین ها ممکن نیست و با ادامه این وضعیت نیز باید هر روز شاهد ورشکستگی یک ایرلاین جدید باشیم./

نظر شما