شناسهٔ خبر: 48041 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه شهرسازی خراسان جنوبی:

۱۰۹ کیلومتر باند دوم در خراسان جنوبی آماده بازگشایی است

نشست مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در کمیسیون ایمنی حمل‌ونقل سوانح رانندگی استان گفت: ۱۹ کیلومتر از این محورها در جاده بیرجند – قاین بازگشایی شده است و بقیه محورها با تکمیل عملیات ایمنی، زیر بار ترافیک خواهند رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۳۲ کیلومتر باند دوم در محور دیهوک-راور، ۱۷ کیلومتر در محور طبس-اصفهان، ۱۶ کیلومتر در محور اسدیه-بیرجند، ۵ کیلومتر در کمربندی طبس-یزد و ۵ کیلومتر باند دوم در محور شوسف-نهبندان آسفالت شده است که به زودی بازگشایی می‌شوند.

وی افزود: نظر پلیس ایمن‌سازی کامل این محورهاست اما با توجه به اینکه از زمان بازگشایی ۱۹ کیلومتر باند دوم در محور بیرجند-قاین شاهد تصادف جاده‌ای نبوده‌ایم، در این جلسه مصوب شد بقیه محورهای دوبانده آسفالت شده، بازگشایی شوند و همزمان ایمن‌سازی و جداسازی دو محور اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی طول باندهای دوم در دست ساخت در استان را هزار و ۸۶۶ کیلومتر اعلام کرد و افزود: ۴۵۵ کیلومتر از این محورها آسفالت شده است و ۱۰۲ کیلومتر دیگر نیز آماده آسفالت است.

جعفری همچنین گفت: از ۹۱۸ روستای خراسان جنوبی، ۸۱۸ روستا راه آسفالته دارند که تا دو سال آینده ۶۰ روستای دیگر از راه آسفالته بهره‌مند می‌شوند.

وی باند دوم محور بیرجند-قاین را شاخص‌ترین و مهمترین پروژه خراسان جنوبی دانست و گفت: از ۱۷۰ کیلومتر طول این محور تا انتهای حوزه گناباد، تاکنون ۱۱۱ کیلومتر دو بانده شده و ۶۰ کیلومتر دیگر باقی مانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: از ۶۰ کیلومتر باقیمانده، ۲۲ کیلومتر آماده آسفالت است و بقیه در حال زیرسازی است.

نظر شما