شناسهٔ خبر: 48166 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای،‌ بزرگراه‌ها و کشتیرانی هند مطرح کرد:

تاکید بر اهمیت لجستیک در کریدور شمال-جنوب/ لزوم یافتن راهکار‌های مناسب بانکی برای تسهیل تعاملات ترانزیتی

سمینار مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران-هند وزیر راه و شهرسازی ایران در جریان سفر به هند با نیتین گادكاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و كشتیرانی هند دیدار و ضمن بحث و گفتگو پیرامون گسترش همكاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت از طریق كریدور شمال- جنوب، زنجیره لجستیك در كریدور مذكور را با اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در جریان سفر خود به هند با نیتین گادكاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و كشتیرانی این کشور دیدار و پیرامون گسترش همكاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت از طریق كریدور شمال-جنوب بحث و گفتگو كرد.

در این دیدار كه نمایندگان اتاق بازرگانی و انجمن شركت‌های كشتیرانی ایران نیز حضور داشتند، ‌آخوندی زنجیره لجستیك در كریدور مذكور را با اهمیت دانست.

وی همچنین یافتن راهكارهای مناسب بانكی را در تسهیل تعاملات ترانزیتی بین دو كشور بسیار مهم برشمرد.

گادكاری نیز دیدار متقابل مسولان دو كشور در دو سال اخیر را نشان اهتمام دو كشور به گسترش تعاملات حمل ونقلی و ترانزیتی دانست و اضافه كرد: موضوع لجستیك برای هند بسیار مهم است و ما باید با ترسیم چارچوب‌های مشخص همكاری به سرعت به پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف در زمینه ترانزیت از جمله در چارچوب كریدور شمال-جنوب بپردازیم.

در ادامه طرفین به مذاكره پیرامون همكاری‌های دو كشور در بندر شهید بهشتی چابهار و نیز منطقه آزاد تجاری آن پرداخته و بر حمایت از بخش خصوصی دو كشور و نقش آن در گسترش تعاملات ترانزیتی منطقه‌ای تاكید كردند.

نظر شما