شناسهٔ خبر: 48190 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌و‌نقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

تاکید بر اهمیت لجستیک در کریدور شمال- جنوب/ ممنوعیت تردد کامیون‌های بالای ۵۰ سال از ابتدای سال آینده/ افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه

گزارش آخر هفته ضرورت راه‌اندازی سامانه مالی يكپارچه با قابليت حسابداری تعهدی، ۱۷۵میلیارد تومان طی دو سال گذشته در پروژه‌های مناطق محروم هزینه شد، بهره‌برداری از پروژه مدیریت آزادراه‌ها در آینده نزدیک، نخستين بانوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سكوی مديريت برنامه و بودجه،

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین خبری حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر اهمیت لجستیک در کریدور شمال-جنوب

وزیر راه و شهرسازی ایران در جریان سفر به هند با نیتین گادكاری وزیر حمل‌ونقل جاده‌ای، بزرگراه‌ها و كشتیرانی هند دیدار و ضمن بحث و گفتگو پیرامون گسترش همكاری‌های دوجانبه در زمینه‌های ترانزیت از طریق كریدور شمال- جنوب، زنجیره لجستیك در كریدور مذكور را با اهمیت دانست.

در ادامه طرفین به مذاكره پیرامون همكاری‌های دو كشور در بندر شهید بهشتی چابهار و نیز منطقه آزاد تجاری آن پرداخته و بر حمایت از بخش خصوصی دو كشور و نقش آن در گسترش تعاملات ترانزیتی منطقه‌ای تاكید كردند.

ممنوعیت تردد کامیون‌های بالای ۵۰ سال از ابتدای سال آینده

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از ابتدای سال ۹۷ از تردد کامیون‌های بیش از ۵۰ سال در راه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هم اکنون سود تسهیلات نوسازی کامیون ۹ درصد است و بقیه مابه التفاوت آن را وزارت نفت از محل صرفه جویی‌های مصرف سوخت پرداخت می‌کند.

ضرورت راه‌اندازی سامانه مالی يكپارچه با قابليت حسابداری تعهدی

امیر امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت متبوع به سخنرانی پرداخت و با اشاره به اینكه وزارت راه و شهرسازی همیشه بعنوان وزارتخانه پیشتاز در توسعه دولت الكترونیك در كشور مطرح بوده است از ادامه تلاش برای حفظ این جایگاه و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات سخن گفت.

امینی با تاكید بر ابلاغ نقشه راه معماری كلان سازمانی توسط وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه ۹۵ ، بر ضرورت اجرای پروژه های پیش بینی شده مطابق نقشه راه مذكور توسط شركت ها و سازمانهای تابعه و ادارات كل راه و شهرسازی اشاره نمود و گفت كه سامانه مالی یكپارچه نیز بر اساس همین رویكرد و قوانین مرتبط بالا دستی در حال راه اندازی می باشد و از همه ذیحسابان و مدیران بودجه ادارات كل استانی خواست كه در اجرا و راه اندازی این سامانه مهم تمام تلاش و همت خود را بكار گیرند.

۱۷۵میلیارد تومان طی دو سال گذشته در پروژه‌های مناطق محروم هزینه شد

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: تاکنون پروژه‌های مختلفی را در مناطق کمتر توسعه یافته کشور عملیاتی کرده‌ایم که طی دو سال گذشته در حدود ۱۷۵ میلیارد تومان کار در این مناطق انجام شده است.

احمد مجیدی اظهار داشت: خیرین راه و ترابری طی سال‌های ۹۴ تا ۹۵ مبلغ ۸۰ میلیارد تومان و در پروژه‌های مناطق کمتر توسعه یافته مشارکت داشته و هزینه کرده‌اند.

افزایش حجم مبادلات تجاری بین ایران و ترکیه

مدیرکل دفتر ترانزیت وحمل‌ ونقل بین المللی سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تسهیل ورود ناوگان دو کشور ایران و ترکیه به خاک یکدیگر مهم است گفت: حجم مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به پنج میلیارد دلار افزایش یافته است.

رضا نفیسی در کمیسیون مشترک حمل ‌و نقل بین‌الملل جاده‌ای بین ایران و ترکیه اظهارداشت: سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۶۵ هزار دستگاه کامیون ایرانی وارد ترکیه شد و ۷۸ هزار دستگاه کامیون عبوری ترکیه از ایران گذر کرد.

بهره‌برداری از پروژه مدیریت آزادراه‌ها در آینده نزدیک

مدیرکل دفتر نظارت بر آزادراه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از بهره‌برداری پروژه مدیریت آزادراه‌ها در شبکه GIS در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر اطلاعات آزادراه‌ها؛ تأسیسات، مجتمع‌های خدماتی-رفاهی، دوربین‌های نظارت تصویری، تابلوهای تبلیغاتی به علاوه قابلیت گزارش گیری برای کاربران فراهم شده است.

وی هدف از اجرای این پروژه را گردآوری اطلاعات آزادراه‌ها در یک شبکه GIS عنوان کرد و گفت: همچنین نرم‌افزاری در کنار این سامانه تعریف شده است که قابلیت ذخیره کردن، نمایش دادن و گزارش‌گیری‌های مختلف اطلاعات مورد نظر را دارد.

نخستين بانوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در سكوی مديريت برنامه و بودجه

حکم انتصاب هما سحرخیز به عنوان مدیرکل دفتر برنامه و بودجه سازمان راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای طی برگزاری مراسمی با حضور رئیس این سازمان و اعضای هیئت عامل طی مراسمی به وی ابلاغ شد.

هما سحرخیز مدیركل جدید دفتر برنامه و بودجه نیز ضمن قدردانی از حمایت‌های مهندس داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اعضای هیأت عامل در حفظ و ارتقای جایگاه بانوان در پست‌های مدیریتی، گزارشی از برنامه‌های پیشنهادی در دفتر برنامه و بودجه با همراهی و مشاركت كلیه كاركنان و كارشناسان ارایه كرد. 

کاهش سهمیه سوخت پایه عمومی درون‌شهری برای ناوگان دیزلی فاقد پروانه فعالیت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: با توجه به مصوبات کارگروه سیستم جامع پیمایش ناوگان حمل‌ونقل بار و مسافر، سهمیه سوخت پایه عمومی کلیه ناوگان دیزلی درون‌شهری که در طرح پیمایش سازماندهی نشده‌اند به تفکیک ظرفیت و کاربری کاهش یافته است.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گفت: در راستای ساماندهی، افزایش بهره‌وری و شناسایی ناوگان فعال در بخش حمل‌ونقل عمومی و بین‌شهری و امکان برنامه‌ریزی مناسب و جامع برای مدیریت و نظارت بر فعالیت ناوگان در شبکه جاده‌ای کشور، از دی‌ماه امسال کارت هوشمند سوخت انواع ناوگان حمل‌ونقل عمومی که طی ۲ ماهه گذشته فاقد عملکرد بوده و اسناد حمل دریافت نکرده باشند مشمول قانون کاهش سهمیه پایه سوخت می شوند.

نظر شما