شناسهٔ خبر: 48501 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در اولین جلسه کمیته داوران دومین همایش جایزه دادمان تاکید کرد؛

جایزه دادمان جریان‌ساز خواهد شد/ حمایت وزارت راه و شهرسازی از دومین همایش جایزه دادمان

جلسه معاون وزیر راه و شهرسازی در اولین جلسه کمیته داوران همایش جایزه دادمان برحفظ استقلال جایزه دادمان تاکید کرد و اظهار امیدواری کرد که این جایزه با توجه به استقلال تیم برگزاری آن بتواند خود را نسبت به رویدادهای مشابه متمایز نموده و جریان‌ساز شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در اولین جلسه کمیته داوران دومین همایش جایزه دادمان با تأکید بر لزوم حفظ تمایز جایزه دادمان از رویدادهای مشابه، اظهار کرد: برگزاری چنین همایشی می‌تواند با مزایای بسیاری همراه باشد. مهم‌ترین مزیت‌هایی که ما از آن غافل بوده‌ایم، مستندسازی و معرفی ویژگی‌های پروژه‌هایی است که می‌توانند الگو باشند. در واقع، ترویج و اطلاع‌رسانی می‌تواند جامعه را به سوی کاربرد این ویژگی‌های برجسته هدایت نماید. تصور می‌کنم جایزه دادمان می‌تواند این جایگاه را پیدا نموده و خود را نسبت به رویدادهای مشابه متمایز نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ویژگی ممتاز جایزه دادمان این است که متکی به دولت نیست. استقلال، یک رکن اساسی این همایش است که باید برای حفظ آن تلاش بسیار نمود. با این حال دولت موظف است این رویداد را مورد حمایت قرار دهد تا جایزه دادمان بتواند تأثیرگذار باشد و مانند بسیاری از نمونه‌های مشابه در جهان، شرکت‌ها و سازمان‌های فعال در این حوزه، با دریافت این جایزه برای خود اعتبار جلب نمایند.

عضو شورای سیاست‌گذاری و کمیته داوران دومین همایش جایزه دادمان در ادامه خاطرنشان کرد: همه‌ بهترین شیوه‌ها (best practices) علاوه بر معرفی تجربه‌های برتر، جریان‌ساز می‌شوند. در مورد جایزه دادمان نیز اگر شاخص‌ اصلی برگزیده شدن کیفیت باشد، این جریان‌سازی حاصل خواهد شد. شاخص‌هایی مثل ایمنی، خلاقیت و... بسیار مهم است که در این جایزه مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای این منظور لازم است علت برگزیده شدن پروژه‌ها و انطباق آنها با این ارزش‌ها مشخص شوند.

ایزدی از آمادگی وزارت راه و شهرسازی را برای هر گونه کمک در راستای برگزاری با شکوه همایش و ایجاد این جریان ارزشمند، خبر داد.

بررسی فرآیند ارزیابی آثار در جلسه کمیته داوران همایش

گفتنی است، اولین جلسه کمیته داوران همایش جایزه دادمان به منظور بررسی فرآیند ارزیابی و داوری به ریاست دکتر علیرضا رهایی، روز چهارشنبه ۲۷ دی ماه در سالن هیأت مدیره نظام مهندسی استان تهران برگزار شد. در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای کمیته داوران سه بخش ابنیه و ساختمان، معماری و شهرسازی و راه و ترابری برگزار شد، کلیات فرآیند داوری آثار با اجماع اعضا به تأیید رسید.

در ابتدای جلسه، دکتر علی نبی‌زاده، دبیر شورای سیاست‌گذاری همایش ضمن خیر مقدم به اساتید و مسئولین محترم به ارائه گزارشی از عملکرد تیم اجرایی دومین دوره همایش پرداخت.

علیرضا رهایی، رئیس کمیته داوران همایش با تشریح فرآیند دریافت و داوری آثار، بر لزوم انطباق آثار دریافتی بر اصول ارزشی همایش تأکید نمود و افزود: جایزه دادمان اعتبار ملی و حتی بین‌المللی دارد. بر همین اساس، وقتی طرح یا پروژه ای برگزیده می‌شود، در واقع تمامی دست‌اندرکارن آن شناخته شده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

در ادامه، محمود گلابچی، صاحبنظر عرصه معماری و رئیس کمیته داوران معماری و شهرسازی همایش سخنان خود را به توصیف شخصت والای شهید رحمان دادمان اختصاص داد و با توجه به انتخاب نام این چهره‌ی ارزشمند علمی و اجرایی برای همایش و نقشی که وی در مجموعه راه شهرسازی ایفا نموده است، بر لزوم شاخص بودن منتخبین همایش تأکید نمود.

همچنین، دکتر محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری و کمیته داوران همایش به ایراد سخن با اعضای کمیته داوران پرداخت. ایزدی، مهم‌ترین ویژگی این همایش را عدم وابستگی تیم برگزارکننده به نهادهای دولتی دانست و اظهار امیدواری نمود تندیس جایزه دادمان به عنوان بالاترین نشان افتخار در راه و شهرسازی شناخته شود.

در انتهای جلسه و پس از ارائه نظرات اعضای کمیته داوران در خصوص جزئیات فرآیند داوری آثار، مقرر گشت به منظور امکان مشارکت گسترده‌تر برای تمامی مخاطبین جایزه دادمان، مهلت ارسال آثار به مدت ده روز و تا تاریخ دهم بهمن ماه ۹۶ تمدید شود.

نظر شما