شناسهٔ خبر: 48532 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

جهانگیری در حاشیه بازدید از روند احداث آزادراه همت- کرج مطرح کرد؛

ضرورت تامین منابع مالی برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی اطراف تهران از سوی دولت/ دولت و بخش خصوصی از فرصت‌های پیش رو استفاده کنند

در جمع معاون اول رئیس جمهوری در جریان بازدید از روند احداث آزادراه همت- کرج گفت: امیدوارم منابع لازم را برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی اطراف تهران تامین کنیم تا دیگر این طرح‌ها از برنامه زمانبندی عقب نماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در حاشیه بازدید از روند احداث آزادراه همت- کرج و تکمیل نقاط باقی مانده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتصال و ادامه آزادراه همت به کرج جزء پروژه‌های مهمی تلقی می‌شود که با تکمیل آن مشکل ترافیک سنگینی که کاربران جاده کرج متحمل می‌شوند را برطرف می‌کند. 

وی محدودیت‌های بودجه‌ای را به عنوان مهمترین محدودیت دولت در توان اجرایی اعلام کرد و گفت: باید برای تامین منابع مالی ابتکارات جدیدی انجام گیرد، زیرا به نظر می‌رسد با توجه به محدودیت‌های بودجه طرح‌های مهم کشور قدری طولانی شوند. 

جهانگیری افزود: امیدوارم منابع لازم را برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی اطراف تهران تامین کنیم تا دیگر این طرح‌ها از برنامه زمانبندی عقب نماند. 

وی ضمن تقدیر از همت و تلاش پیمانکاران و بخش خصوصی در ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه آزادراه‌های کشور به خوبی فعال است، اما بخشی از منابع که از سوی دولت تامین می‌شود، به ویژه طرح‌های مهم کشور از قبیل طرح‌های ریلی و صنعتی باید از منابع خارجی تامین گردد. 

معاون اول رئیس جمهوری ابراز کرد: امیدوارم دولت و بخش خصوصی بتوانند از فرصت‌های پیش رو استفاده کنند و منابع خارجی نیز یک تحول جدی در طرح‌های عمرانی کشور به وجود آورند. 

وی در ادامه به آزادراه تهران- شمال اشاره کرد و گفت: این آزادراه یکی از مهمترین پروژه‌های دولت است که البته آنقدر طولانی شده که بدل به یکی از داستان‌های دنباله‌دار برای مردم شده است. 

جهانگیری تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی انجام شد و بنده نیز ۳ تا ۴ مرتبه از روند احداث آزادراه تهران- شمال بازدید داشته‌ام و به احتمال زیاد تا پایان سال جاری یکبار دیگر از این پروژه بازدید خواهم کرد. 

وی با بیان اینکه قرار بوده فاز اول این پروژه امسال به بهره برداری برسد، گفت: به نظر می‌رسد تاخیری در انجام و تکمیل این فاز به وجود آمده که البته وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده که عملیات اجرایی آزادراه تهران- شمال از سرعت بالایی برخوردار است.

نظر شما