شناسهٔ خبر: 4861 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راشدی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

فروش کمتر از ۵۰ درصد بلیت‌ قطارهای نوروزی/ شکایتی درباره عرضه بلیت دریافت نشد

قطار مسافری معاون مسافری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره پیش‌فروش نوروزی بلیت‌های قطار گفت: تاکنون کمتر از ۵۰ درصد بلیت ظرفیت نوروزی قطارها به فروش رفته است.

سیدمحمد راشدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۴ بهمن‌ماه امسال آغاز شد. در این مدت بلیت روزهای خاص و تعطیل فروخته شد و همچنان متقاضیان سفر با قطار با آرامش اقدام به خرید بلیت می‌کنند. اکنون ظرفیت برخی مسیرها مثل بندرعباس در روزهای خاص تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم همواره این روند با آرامش پیش رود و مردم هم از خرید خود رضایت داشته و ضریب اشغال قطارهای نوروزی نیز افزایش یابد ادامه داد: تاکنون بلیت کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت نوروزی به فروش رفته اما حدود ۳ هفته تا شروع سال جدید فرصت باقی است و انتظار می‌رود مردم به تدریج و بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود اقدام به خرید بلیت قطارهای نوروزی کنند.

معاون مسافری راه‌آهن توضیح داد: تاکنون افرادی که بلیت قطارهای نوروزی را تهیه کردند از نحوه پیش‌فروش بلیت نوروزی ۹۴ شکایتی نداشتند، هر سال شکایت‌های مردم از نحوه پیش‌فروش بلیت نوروزی را در رسانه‌های عمومی شاهد بودیم و همین که تاکنون چنین شکایت‌های دیده نشده، دلیل بر رضایت مردم است.  

وی با بیان اینکه البته شاید دلیل فروش آرام و تدریجی بلیت‌ها، اعلام زودهنگام پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز ۹۴ باشد، اضافه کرد: هیچ‌گاه مردم خرسندی خود را از کیفیت خوب کالا و خدمات بروز نمی‌دهند اما از کیفیت نامطلوب به سرعت انتقاد می‌کنند که خوشبختانه در حال حاضر شکایت و بازخورد منفی از کیفیت عرضه بلیت‌های نوروزی نداشتیم.

خطوط ریلی کشور آمادگی و ظرفیت افزایش ناوگان را دارد

راشدی در پاسخ به این سوال که برخی شرکت‌های مسافری خصوصی از ورود ناوگان جدید به خطوط کشور در ایام نوروز ۹۴ خبر دادند،‌ آیا شرکت راه‌آهن آمادگی اعطای مجوز به این اقدام را دارد؟ گفت: خطوط ریلی کشور و شرکت راه‌آهن آمادگی افزایش ناوگان مسافری را دارد اما تاکنون هیچ شرکتی آمادگی خود را برای ورود واگن‌های جدید به خطوط ریلی با هدف ارایه خدمات نوروزی اعلام نکرده‌است./

نظر شما