شناسهٔ خبر: 48673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تشریح کرد:

جزئیات بهسازی و ارتقاء محور دندی - تخت سلیمان در استان زنجان

کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان جزئیات بهسازی و ارتقاء محور دندی - تخت سلیمان را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، کلیم اله وثوقی مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: فاز چهارم محور دندی – تخت سلیمان مشتمل بر سه بخش است:

بخش اول: از محدوده روستای ابراهیم‌آباد واقع در کیلومتر ۵۵۶+۷۲ از محور زنجان دندی تا ۶۶۰+۷۲ که در محدوده پلیس‌راه محور دندی محسوب می‌شود که عملیات اجرائی آن شامل بهسازی و ارتقاء محور موجود به راه اصلی درجه ۱ با عرض ۱۱ متر شامل باندهای رفت و برگشت عریض و استاندارد و نیز شانه‌های آسفالتی ایمن است. در این محدوده طراحی بهسازی به صورتی انجام گرفته است تا قوس‌های مخاطره‌آمیز و نیز شیب‌های طولی و عرض اصلاح و جاده موجود به سطح استاندارد و ایمن ارتقاء یابد پروژه مذکور هم‌اکنون در دست اجرا است. طول این پروژه، ۰۹۴ +۶ کیلومتر است و پیش‌بینی می‌شود پروژه مذکور تا اواسط سال آتی به مرحله بهره‌برداری برسد.

بخش دوم: شامل محدوده کیلومتراژ ۶۶۰+۷۸ تا ۹۶۰+۸۰ (ورودی روستای قره درق) (خروجی قره درق) ۸۸۰+۸۲ تا ۰۱۹ + ۷۸ نیز بصورت ارتقاء محور موجود به راه اصلی درجه ۱ با عرض ۱۲ متر مشتمل بر دو باند عریض استاندارد رفت و برگشت و شانه‌ای آسفالتی و خاکی عریض و ایمن است. این محدوده به طول ۴۳۹+۶ کیلومتر در شهریور سال گذشته بازگشایی شده و هم‌اکنون زیر بار ترافیکی است.

بخش سوم: شامل محدوده کیلومتر از ۰۱۹+۷۸ الی ۴۶۰+۹۱ (ورودی شهرستان دندی) به طول ۴۴۱+۴ کیلومتر بصورت راه چهار بانده با عرض ۲۵ متر شامل دو باند استاندارد رفت و دو باند استاندارد برگشت و شانه‌ای عریض استاندارد که در بعضی نقاط حتی به ۶ باند شامل سه باند رفت و سه باند برگشت تبدیل شده است که محدوده مذکور از سال ۹۳ بازگشایی و زیر ترافیک است.

همچنین احداث یک دستگاه پل هفت دهانه ده متری در ورودی شهرستان دندی و روی رودخانه حلب که به همراه پل موجود تأمین‌کننده خط اتصال محور چهار بانده به کمربندی شهرستان دندی است که پیش‌بینی می‌شود پل مذکور نیز تا اواسط سال آتی به مرحله بهره‌برداری برسد.

پروژه یاد شده تاکنون هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۷ میلیارد ریال را در پی داشته و برای اتمام نیازمند بر مبلغ ۷۴ میلیارد ریال دیگر نیز است.

نظر شما