شناسهٔ خبر: 4872 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بهبود سیستم روشنائی وتهویه هوا در فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از بهبود سیستم روشنائی و تهویه هوا در این فرودگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد، علی رستمی گفت: شرایط خاص ترمینالها فرودگاه مهراباد به دلیل سازه شیشه ای ترمینالی  وسازه فضائی سقف وبلند بودن سقف ترمینالها وهدر رفتن حجم زیادی از انرژی برودتی وحرارتی در شرایط فصلی  مختلف ومعضل تهویه در ترمینالها وشکایت عمده مسافرین مارا برآن داشت تا تدابیر کارشناسانه واساسی در خصوص این مشکل را بررسی وبهترین راهکار ممکن را اجرائی نمائیم.

وی افزود: اصلاح کانالهای رفت و برگشت و پایین آوردن کانالهای برگشت هوا ترمینال‌های 1و 2 از سقف به سطح، بمنظور کاهش مصرف انرژی از طریق بهسازی گردش هوای سرد و گرم این سالنهامی باشد. به این دلیل  مسیر دمنده ها را پایین وکانالهای اصلاحی برودت هوا از کف ترمینال فعال شدند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با اشاره به سختی ها ومشکلات عدیده اجرای این پروژه گفت: این اصلاحات به طور طبیعی میزان مصرف انرژی که برای برودت و حرارت بکار می رفت را کاهش داده است. اصلاح و نصب  پرده هوا جهت دربهای ورودی و خروجی ترمینال ها  و کاهش مصرف انرژی از طریق جلوگیری از هدر رفتن  هوای سرد و گرم از مبادی ورودی و خروجی نیز یکی دیگر از اقدامات تاثیر گذار بر این طرح است.

رستمی گفت: البته تغییر نوع سیستم روشنایی از لامپ‌های رشته ای و فلورسنت که هم مصرف زیاد وهم گرمای زیادی تولید می‌کردند و تبدیل این سیستم روشنائی به لامپ‌های LED، اصلاح شبکه برق،  استفاده از بانک‌های خازنی، نوسازی تابلوهای برق نیز از اقدامات مهم و تاثیرگذار بر این امر هستند./

نظر شما