شناسهٔ خبر: 48761 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

بازدید جهانگیری و آخوندی از آزادراه همت-کرج/ بهره‌برداری از ۷۴ طرح راه و شهرسازی گیلان در دهه مبارک فجر/ افتتاح راه‌آهن کرمانشاه طی یک ماه آینده

بازدید بازدید جهانگیری و آخوندی از پروژه در حال ساخت آزادراه همت-کرج، تقدیر وزیر راه و شهرسازی از مدیران کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و شرقی، بهره‌برداری از ۷۴ طرح راه و شهرسازی گیلان در دهه مبارک فجر و اعلام خبر افتتاح راه‌آهن کرمانشاه طی یک ماه آینده از سوی سخنگوی دولت مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۳۳۷ کیلومتر از راه‌های استان خراسان جنوبی آسفالت شده است.

کهگیلویه و بویراحمد

معاون وزیر راه و شهرسازی ورئیس سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه معاون راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خود با هدف ارزیابی راه‌ها و تلاش برای کمک به حل بخشی از مشکلات طرح‌های راهسازی به یاسوج سفر کرده اند.

همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح ۱۵ پروژه عمرانی راه و شهرسازی با هزینه ۸۱۳ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال خبر داد.

مرکزی

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان مرکزی با اشاره به بهسازی و نوسازی چهار راهدارخانه در استان گفت: ساختمان اداری این راهدارخانه‌ها با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله نازک‌کاری است.

کرمانشاه

معاون امور بازسازی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی ضمن تشریح آخرین اقدامات دولت و بنیاد مسكن در مناطق زلزله زده كرمانشاه گفت: هم‌اكنون و سر جمع ۳ هزار میلیارد تومان خسارات اماكن مسكونی توسط بنیاد مسكن برآورد می‌شود كه حدود ۲ هزارو ۶۰۰ تا ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۵۰۰ میلیارد تومان آن كمك بلاعوض خواهد بود.

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه از افتتاح راه آهن کرمانشاه در دهه فجر خبر داد و گفت: پس از افتتاح، پیش فروش بلیط قطار برای نوروز ۹۷ آغاز می شود.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان جزئیات بهسازی و ارتقاء محور دندی - تخت سلیمان را تشریح کرد.

البرز

معاون وزیر راه و شهرسازی از شتاب یافتن روند ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۶۰ تخت خوابی کرج خبر داد و گفت: اکنون حدود ۷ میلیارد تومان به این امر تخصیص پیدا کرده است.

کرمان

در نشست رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و مدیرکل راه و شهرسازی استان در اداره کل راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های راهسازی و میزان اعتبارات مورد نیاز آن‌ها بررسی شد.

خراسان رضوی

مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی از اجرای ۴ پروژه شامل مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی و درمانی در شهرستان چناران خبر داد.

مازندران

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بهشهر استان مازندران از اجرای عملیات احداث پل و بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی، در این شهرستان به طول حدود ۹ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و هفتصد میلیون ریال خبر داد.

قم

سرپرست اداره نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با قراردادی افزون بر شش ونیم میلیارد ریال، طرح بهسازی پنج دستگاه پل واقع در محورهای سلفچگان – ساوه، پردیسان – ورجان و آزادراه قم – تهران عملیاتی شد.

گیلان

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۷۴ پروژه در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی استان گیلان به بهره‌برداری می‌رسد.

بوشهر

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: بافت‌های فرسوده، محدوده‌های آسیب‌پذیر شهر در برابر مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله به شمار می‌آیند که نیازمند برنامه‌ریزی و مداخله هماهنگ برای سامان یابی هستند.

آذربایجان شرقی

وزیر راه و شهرسازی از مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی جهت کسب رتبه نخست در برپایی غرفه برتر و مدیرکل آذربایجان غربی برای مشارکت ارزشمند در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و صنایع وابسته تقدیر کرد.

آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: روند اجرای ۴۹۶ واحد پروژه‌های تعاونی مسکن مهر شهرستان شاهین‌دژ از ۹۶ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار است، این در حالیست که عملیات تعریض و بهسازی سه کیلومتر از ورودی و خروجی شهرستان شاهین‌دژ به سمت میاندوآب در اولویت پروژه‌های راهسازی این اداره کل است.

فارس

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه جنوب کشور ضمن بازدید از محور لار -جهرم و لار -بندرعباس از نزدیک در جریان عملیان اجرایی این دو پروژه قرار گرفت.

کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: پروژه جاده بیجار - همدان به طول ۵۰ کیلومتر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هرمزگان

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال برای احداث راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار مورد نیاز است.

تهران

معاون اول رئیس جمهوری در جریان بازدید از روند احداث آزادراه همت- کرج گفت: امیدوارم منابع لازم را برای تکمیل طرح‌های بزرگراهی اطراف تهران تامین کنیم تا دیگر این طرح‌ها از برنامه زمانبندی عقب نماند.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه استان خراسان شمالی به نگاه نو، رویکرد جدید و بازآفرینی در شبکه راه‌ها نیاز دارد، گفت: باید مفهوم بازآفرینی در حوزه شبکه راه‌ها در خراسان شمالی تعمیم داده شود، زیرا در حوزه مطالعه و احداث شبکه راه‌ها با فضای مطلوبی روبرو نیستیم.

 

نظر شما