شناسهٔ خبر: 48786 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ای تی آر خبر داد؛

تنش بین ایران و آمریکا مانع تحویل هواپیماهای ATR نیست/ تحویل ۱۲ فروند هواپیمای ای تی آر در آینده نزدیک

هواپیما هما مدیرعامل شرکت هواپیماسازی ای تی آر ابراز امیدواری کرد تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا، مانع از رابطه تجاری این شرکت با تهران نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شرکت هواپیماسازی ای تی آر امیدوار است که تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا، مانع از رابطه تجاری این شرکت با تهران نشود.

شرکت ای تی آر در سال ۲۰۱۷، ۸ فروند هواپیمای توربو پراپ تحویل ایران داده و قصد دارد تا پایان امسال ۱۲ فروند دیگر به این کشور تحویل دهد.

تسنیم به نقل از پایگاه خبری ایر ترانسپورت ورلد نوشت: ای تی آر بعد از اجرای برجام و لغو تحریم ها توانست قرارداد فروش هواپیما به شرکت ایران ایر را به امضا برساند. اما نارضایتی دولت ترامپ از توافق احتمالا ادامه تحویل هواپیماهای این شرکت اروپایی به ایران را در معرض ریسک قرار داده است. با این وجود، کریستین شرر، مدیرعامل شرکت ای تی آر امیدوار است که این شرکت اجازه داشته باشد، کار با تهران را ادامه دهد.

شرر در این باره گفت: «این تحول (نوسازی ناوگان هوایی) برای آنها بسیار قدرتمند است و به صراحت می توان گفت که از نقطه نظر ژئوپلتیک و امنیتی کاملا بی خطر است.»

وی افزود: «هیچ ابزاری قوی تر از ارتباطات برای آزادسازی اقتصادی وجود ندارد...زمانی که آنها (ایرانی ها) شروع به تحویل گرفتن این هواپیماها کردند، متوجه شدند که می توانند با آنها بسیار بیشتر (از هواپیماهای قدیمی قبلی) پرواز کنند، زیرا آنها جدید و قابل اعتماد بودند.»

ای تی آر همچنین تعدادی از متخصصان را برای آموزش نحوه پرواز با این هواپیماها به خلبانان ایرانی به این کشور اعزام کرده است.

نظر شما