شناسهٔ خبر: 48813 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

کولیوند در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

منع حضور کارکنان دستگاه‌ها در نظام مهندسی موجب اشتغال‌زایی جوانان می‌شود/ تاکید بر جلوگیری از حضور نمایندگان دو یا چند شغله مجلس در نظام مهندسی ساختمان/ اقدام آخوندی منطقی و عاقلانه است

محمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، ابلاغیه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان را موثر خواند و گفت: با اجرای این ابلاغیه فضای کار برای جوانان باز می‌شود و از طرفی تکلیف دو یا چند شغله‌ها نیز مشخص می‌گردد.

محمد جواد کولیوند در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان اظهار داشت: در فضای کسب و کار فعلی کشور، جلوگیری از حضور دو شغله‌ها و چند شغله‌ها در نظام مهندسی ساختمان کار  بسیار موثری است.

وی افزود: با اجرای این ابلاغیه فضای کار برای جوانان باز می‌شود و از طرفی تکلیف دو یا چند شغله‌ها نیز مشخص می‌گردد.

نماینده کرج، اشتهارد و فردیس تصریح کرد:  با اجرای این حکم فرد چند شغله یا دو شغله باید بین نظام مهندسی ساختمان و شغل‌های دیگر یکی را انتخاب کند و عرصه‌ را برای حضور جوانان و مهندسان تازه‌کار باز بگذارد.

کولیوند این اقدام وزیر  راه و شهرسازی را منطقی و عاقلانه خواند و درخواست کرد که وزارت راه و شهرسازی نیز  در برابر مخالفت‌ها محکم ایستادگی کند تا شاهد رخ‌داد آن باشیم.

دستورالعمل اجرایی منع پذیرش و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان

لغو دریافت ۵ درصدی مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان استان

مهندسان جوان برای آینده بهتر خودتان بجنگید

رئیس کمیسیون اجتماعی و امور داخلی مجلس با بیان اینکه «قابلیت تنظیم چنین قانونی در قبال نمایندگان مجلس هم وجود دارد» تصریح کرد: یک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به قدری درگیر کارهای مربوط به قانون‌گذاری و نظارت می‌شود که فرصت انجام کارهای دیگر را ندارد.

وی افزود: تنها مورد قابل اقماض تدریس در دانشگاه‌ است.

نماینده مردم البرز با اشاره به لغو دریافت ۵ درصد مبلغ حق نظارت واریزی صاحب کار به حساب سازمان نظام مهندسی استان‌ها گفت: ارقام دریافتی از برخی پروژه‌ها ارقام عجیب و غریبی است که امیدواریم به یک جایگاه منطقی و معقول دست‌ یابد.

گفتنی است؛ وزیر راه و شهرسازی، دستورالعمل اجرایی منع پذیرش همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض در ارایه خدمات مهندسی ساختمان را فراهم می‌آورد، در ۴ بند همراه با جدول پیوست ابلاغ کرد.

نظر شما