شناسهٔ خبر: 49107 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مروری بر اخبار استان‌ها در هفته‌ای که گذشت:

سفر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان کرمان/ اعلام پروژه‌های افتتاحی استان‌ها به مناسبت دهه فجر/ آغاز ساخت ۷ پل به طول ۱۷۵۰ متر در آزادراه‌های استان هرمزگان

سفر سفر وزیر راه و شهرسازی به جنوب استان کرمان/ وافتتاح و بازدید از پروژه‌های عمرانی جیرفت، اعلام پروژه‌های افتتاحی از سوی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به مناسبت دهه فجر و خبر آغاز ساخت ۷ پل به طول ۱۷۵۰ متر در آزادراه‌های استان هرمزگان از مهمترین اخبار استان ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهم‌ترین اخبار استان‌ها طی یک هفته گذشته به شرح زیر اعلام شده است:

قزوین

فرمانده یگان حفاظت اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از رفع تصرف ۸۵۵ متر اراضی ملی در شهرستان آبیک خبر داد.

احداث جاده اصلی قزوین – الموت – تنکابن با توجه به وجود بار ترافیک قابل‌توجه از مرکز به شمال کشور در دستور کار قرار گرفت و عملیات عمرانی آن با توجه به کمبود منابع اعتباری، وضعیت خاص و صعب‌العبور منطقه الموت، مسائل زیست‌محیطی و سایر محدودیت‌ها ادامه یافت تا با احداث آن یک مسیر توسعه‌ای تازه در منطقه ایجاد شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح ۱۵ پروژه در اداره کل راه و شهرسازی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر با اعتباری بالغ بر ۲۲۹ میلیارد ریال در استان خبر داد.

کرمان جنوبی

نخستین دستگاه فاصله سنج DME با حضور وزیر راه و شهرسازی در فرودگاه جیرفت افتتاح شد. 

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به بازدید از پنج طرح راهسازی در دهه فجر امسال گفت: سه طرح در حوزه راهسازی با مجموع اعتبار ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای دهه فجر افتتاح می‌شود.

گلستان

مدیركل راه و شهرسازی گلستان از بهره‌برداری ۴۵ پروژه عمرانی اداره كل گلستان اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور مقامات ارشد، در استان خبر داد.

ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از بهره برداری ۲۹ طرح عمرانی راه و شهرسازی استان در دهه مبارك فجر ، خبر داد.

مازندران

مدیرکل راه وشهرسازی با اشاره به تحویل ۷۳۲ واحد مسکن مهر به متقاضیان در دهه فجر امسال از بهره‌برداری ۸۹ پروژه این اداره کل با هزینه ۶۳۷ میلیارد ریال در این ایام خبر داد.

تهران

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران از بهره برداری از ۵۲ پروژه توسعه راه‌ها و مسکن و شهرسازی با دو هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در دهه مبارک فجر سال جاری در استان خبر داد.

کردستان

مدیر کل راه وشهر سازی کردستان از اجرای ۷ پروژه احداث وبهسازی راههای روستایی در شهرستان سروآباد خبر داد.

لرستان

مدیر کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۲۳ کیلومتر از راه‌های درون و برون شهری این استان تاکنون چهارخطه شده است.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی فارس از بهره برداری از ۳۰ پروژه راهسازی با اعتباری بالغ بر ۱۲۳۳ میلیارد ریال در محور‌های استان فارس در دهه فجر  خبر داد.

اصفهان

​ITS  به معنای به‌كارگیری تكنولوژی نوین از قبیل پردازش اطلاعات، الكترونیك، ارتباطات و سیستم‌های كنترل و دیگر فناوری‌های ارتباطی و استراتژی‌های مدیریتی به‌گونه‌ای هماهنگ و یكپارچه جهت خلق سیستم كارآمد و ایمن تر در حمل‌ونقل است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۹۴ کیلومتر پروژه راهسازی و یک هزار و ۲۷۷ واحد مسکن مهر همزمان با سالگرد انقلاب اسلامی به بهره‌برداری می‌رسند، از اجرای ۱۰ عملیات عمران و بهسازی شهری در این ایام خبر داد.

البرز

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به بهره‌برداری از ۸۵ کیلومتر راه در استان البرز همزمان با دهه فجر امسال گفت: در حوزه مسکن در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، حدود ۲ هزار واحد مسکن مهر افتتاح می شوند که با اتمام واحدهای باقیمانده، پروژه مسکن مهر در اواسط سال آینده کامل می‌شود.

گیلان

مدیرکل و مدیر ساخت و توسعه راه‌های گیلان از پروژه اجرایی محور سراوان-سنگر-سیاهکل بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات پروژه قرار گرفت.

آذربایجان غربی

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از راه‌‌آهن مراغه- ارومیه گفت:‌ هم اکنون با اتمام ریل‌گذاری نقده تا ارومیه اتصال ریلی شهر ارومیه به شبکه حمل و نقل ریلی برقرار شد و هم اکنون عملیات تکمیل خط در حال انجام است.

خراسان رضوی

اخوان عبداللهیان از پرداخت ۱۰ میلیارد ریالی راه و شهرسازی خراسان رضوی به شهرداری مشهد به صورت نقدی و پشتیبانی غیر نقدی برای تکمیل و آماده‌سازی و رفع مشکلات مردم در شهرک مهرگان مشهد خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی از سرمایه‌گذاری ۲۰۹ میلیارد ریالی در ۱۵ پروژه حمل‌ونقل جاده‌ای استان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: این طرح‌ها در دهه فجر به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

خراسان شمالی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از افتتاح ۷ پروژه عمرانی همزمان با دهه مبارک فجر در خراسان شمالی خبر داد.

همدان

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بیمارستان ۱۵۳ تختخوابی تویسرکان گفت: تا پایان سال برخی از بخش‌های بیمارستان تحویل دستگاه بهره‌بردار می‌شود، این در حالیست که وی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان و سایر مسئولین از روند ساخت پروژه ۲۷۲ تختخوابی بیمارستان اکباتان نیز بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از افتتاح یک هزار و ۵۱۳ واحد مسکن مهر در دهه فجر امسال خبر داد.

قم

رئیس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: تعدادی از پروژه‌های عمرانی در حوزه راه و مسکن در ایام دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اردبیل

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ۲ پاسگاه پلیس‌راه در محورهای اردبیل، سرچم و آستارا، راهدارخانه بودالالو و محوطه‌سازی پایانه مرزی بیله سوار به بهره‌برداری خواهد رسید.

آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از افتتاح ۱۱ طرح عمرانی در حوزه راه و شهرسازی این استان با هزینه بیش از ۴۷۲ میلیارد ریال درایام دهه فجر امسال خبر داد.

خراسان جنوبی

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۳۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی مفید در راه‌های ارتباطی استان انجام شده است.

هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار داشت: یک‌هزار کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است که کار احداث یک‌هزار کیلومتر دیگر نیز آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال از ۹ طرح راهداری و عمرانی استان با هدف افزایش بهره‌وری جاده‌ها و افزایش ایمنی رانندگان بهره‌برداری می‌شود.

نظر شما