شناسهٔ خبر: 49384 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هفتمین روز از دهه فجر انجام شد:

افتتاح همزمان ۱۳/۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان بیرجند/ آغاز واگذاری زمین به صنوف آلاینده بیرجند

زمین در هفتمین روز از دهه فجر ۱۳/۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان بیرجند با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید، این در حالیست که واگذاری زمین به صنوف آلاینده این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و طی مراسمی با حضور فرماندار بیرجند، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جمعی از مسئولین، به‌طور همزمان ۱۳/۵ کیلومتر راه روستایی شهرستان بیرجند بااعتبار ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم که در محل افتتاح پروژه راه روستایی قطارگز به شیرگ شهرستان بیرجند برگزار شد، گفت: این پروژه ۷/۵ کیلومتر طول دارد و با اعتبار ۲۶۲۵۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است.

جعفری افزود: با افتتاح این پروژه‌ها ۴ روستا و آبادی و ۶۲ خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌گردند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین در آیین افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان بیرجند افزود: بر این اساس ۲۰۰ قطعه به واحدهای مکانیک، صافکار، سیم‌کش یا باطری‌ساز واگذار می‌شود.

وی گفت: انتقال صنوف آلاینده از داخل شهر از اقدامات مثبتی بود که پیشنهاد آن از سال ۸۷ انجام و اختصاص زمین به اداره راه و شهرسازی محول شد.

وی بیان کرد: با توجه به معارضینی که اراضی مدنظر داشت بعد از سه سال در سال ۹۰ طرح ۵۰ هکتاری به دبیرخانه کارگروه تحویل و اواخر سال این طرح مصوب کارگروه و شورای برنامه‌ریزی استان شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی ادامه داد: در نهایت سال ۹۳ توسط راه و شهرسازی مکاتباتی برای تعیین تکلیف طرح با مشارکت تعاونی صنوف انجام و عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

وی اظهار کرد: تیرماه امسال نیز با اصلاح مساحت طرح به ۷۷.۵ هکتار موافقت شد و بهمن ماه جاری طرح تفکیکی اراضی مصوب و در نوبت شورای برنامه‌ریزی و توسعه قرار دارد که مساحت این زمین ۷۷ هکتار است.

جعفری گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده، سازمان ملی زمین و مسکن موافقت کلی در خصوص واگذاری زمین را اعلام کرد که ۴۵ درصد اراضی شامل ۳۴.۵ هکتار کارگاهی، ۲.۵ هکتار فضای سبز، ۳۶ هکتار معابر و یک هکتار فضای تجاری و اداری در این اراضی در نظر گرفته خواهد شد.

وی درباره روال واگذاری گفت: بعد از تصویب شورای برنامه‌ریزی اطلاعات کامل طرح به هیئت‌مدیره سازمان ملی ارسال و پس از تصویب و کارشناسی زمین و صدور مجوز، قرارداد اجاره سه‌ساله با شرکت تعاونی اصناف منعقد خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای حل مشکل مقرر شد سه هکتار از این اراضی در حد اختیارات استان به صورت اجاره سه‌ساله تحویل متقاضیان شود و واگذاری مابقی زمین نیز در دست پیگیری است که واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: انتظار داریم ساخت و سازها با کیفیت و زیر نظر نظام‌مهندسی و با پروانه ساختمانی شهرداری مدیریت شود.

وی ادامه داد: همچنین نقشه‌ها با ضوابط خاصی با همکاری دفتر فنی استانداری انجام می‌شود و باید نمای واحدها سازگار با منطقه طراحی و اجرا شود.

نظر شما