شناسهٔ خبر: 49397 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد:

تلاش برای اتصال بندر بوشهر به شبكه ریلی کشور

جلسه نشست نمایندگان شورای‌عالی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور، سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در بندر بوشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر،  در ابتدای این نشست که با حضور دکتر سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی و لقمان پارسی نیا ذیحساب و مدیرکل امور مالی سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر نمایندگان شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی  برگزار شد، محمد مهدی بنچاری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  ضمن خوش آمد به هیات بازدید کننده  به بیان گزارشی از  عملکرد دهه ماه در بندر بوشهر و تشریح طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پرداخت.

در ادامه دکتر سلامی مشاور عالی وزیر راه و شهر سازی گفت: بندر بوشهر یکی از قدیمی ترین بنادر کشور می باشد که مرکز تجارت ایران بوده و این مهم خود نشان از اهمیت و جایگاه بوشهر دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بندر بوشهر یکی از بنادر خوب و فعال کشور می باشد، پیشرفت های خوبی نیز در آن صورت گرفته، و توانسته در امر صادرات مواد نفتی جایگاه خوبی را بدست آورد ،اما این مهم کافی نیست و ما امید داریم این بندر با قدمت و تاریخ  در صادرات کالاهای غیر نفتی نیز جایگاه خود را پیدا کند و به روزها باشکوه خود برگردد. 

سلامی عنوان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند رشد و پویایی را در بندر بوشهر رقم بزند اتصال این بندر به خط ریلی کشور است و با توجه به کوتاهی مسافتی که با استانهای پرجمعیت و مرکز کشور دارد این مهم می‌تواند قدم موثری در عملیاتی بندر ی این استان و ایجاد انگیزه برای سرمایه گزاران و صاحبان کالا ایفا کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد : تمامی بنادر کوچک  استان بوشهر نیز دارای سابقه تجارت و قدمت بالایی هستند و این امر خود یکی از مهمترین معیارها برای توانمندی این استان بشمار می‌رود.

نظر شما