شناسهٔ خبر: 49575 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در کوالالامپور برگزار شد؛

نشست مشترک ایران، ژاپن و اسکان بشر ملل متحد در حاشیه نهمین اجلاس مجمع جهانی شهری/ تشریح سیاست‌‌های ملی ایران در خصوص مسایل شهری/ ایران در سال ۹۷ میزبان اجلاس هفتم وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه است

نشست نشست مشترک سه‌جانبه معاون دبیر اجرایی هبیتات (دفتر اسکان بشر ملل متحد) و رییس دفتر فوکوکا، سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و رئیس کارگروه بهسازی شهری آسیا- اقیانوسیه در حاشیه نهمین اجلاس مجمع جهانی شهری کوالالامپور مالزی، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دبیرخانه کارگروه بهسازی شهری آسیا – اقیانوسیه  در این نشست مهندس عشایری ضمن مروری بر برنامه‌ها و اقدامات دفتر هبیتات در ایران و ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده به تشریح سیاست‌های ملی دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسایل شهری با تاکید بر سیاست باز آفرینی شهری در ایران در چارچوب سند ملی باز آفرینی شهری پرداخت.

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به ساختار و ترتیبات نهادی و مدیریتی سیاستگذاری بازآفرینی شهری در سطوح ملی، میانی و محلی، گفت: طرح موضوع اندیشه ایران‌شهری به عنوان یک رویکرد قابل‌توجه در همکاری‌های کشورهای منطقه با توجه به حوزه تمدنی و فرهنگی مشترک مورد توجه قرار گرفته است.

رییس کارگروه بهسازی شهری آسیا  اقیانوسیه  با اشاره به  میزبانی دولت جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری اجلاس هفتم وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه در سال  ۱۳۹۷ خواستار همکاری بیشتر و حمایت همه جانبه هبیتات از این رویداد بین‌المللی شد.

در ادامه نشست خانم عایشه معاون دبیر اجرایی هبیتات ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص تدوین سیاست ملی باز آفرینی شهری  و توجه به رویکرد یکپارچه‌سازی برنامه‌ها و اقدامات دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برگزاری اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه را اقدامی مهم برای آشنایی کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و انتقال و تبادل  تجارب مرتبط عنوان و حمایت همه جانبه هبیتات را اعلام کرد.

در ادامه اقای کوراساوا رییس دفتر منطقه‌ایی هبیتات در فوکوکای ژاپن نیز ضمن ابراز خرسندی آمادگی خود را جهت حضور در اجلاس هفتم وزرای مسکن  و شهرسازی وزرای آسیا – اقیانوسیه در تهران اعلام نمود.

گفتنی است در نشست مذکور، سیامک مقدم رییس دفتر هبیتات در ایران، مجید روستا عضو هیات‌مدیره و دبیر کارگروه،   فرزین فردانش (دبیر کمیته علمی کارگروه) و مهندس پیروز  مشاور و عضو  کمیته علمی  کارگروه و علی قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی نیز حضور داشتند.

نظر شما