شناسهٔ خبر: 49787 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به هند انجام شد؛

دیدار وزیر راه و شهرسازی با نماینده دولت هند در تامین منابع مالی/ رایزنی برای احداث پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان

جلسه وزیر راه و شهرسازی کشورمان در حاشیه سفر رئیس‌جمهوری به کشور هند و امضای ۱۵ سند همکاری بین تهران و دهلی‌نو، با نماینده دولت هند در تامین مالی، پیرامون امکان حضور هندی‌ها در پروژه راه‌آهن چابهار- زاهدان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی که به همراه رئیس جمهوری کشورمان به منظور امضای یادداشت تفاهم در حوزه‌های بندری و ریلی به کشور هندوستان سفر کرده است، امروز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در حاشیه امضای ۱۵ سند همکاری بین دو کشور ایران و هند، با نماینده دولت هند در تامین مالی، مدیرعامل شرکت دولتی ایرکون؛ S.K.CHAUDJARY، و مدیر پروژه DEE PAK SABHL برای پروژه خط‌آهن چابهار- زاهدان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، سعید محمدزاده مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور حضور داشتند.

پیش‌تر نیز وزیر راه و شهرسازی کشورمان از موافقت اولیه هندی‌ها برای سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه بندر  و ریل خبر داده و گفته بود: موضوعات مختلفی در حوزه بندر و ریل در سفر رییس‌جمهوری به هند نهایی میشود و جمع سرمایهگذاری مشترک با این کشور در این دو حوزه با انجام این پروژهها به حدود ۲ میلیارد دلار خواهد رسید. (جزییات بیشتر را اینجا بخوانید.)

گفتنی است، در سفر رئیس جمهوری کشورمان با هیات همراه به کشور هند، تهران و دهلی نو ۱۵ سند همکاری امضا کردند. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

نظر شما