شناسهٔ خبر: 50185 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:

رفع مهمترین گلوگاه ترافیکی اتوبان تهران-کرج به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید/ ساخت قطعه سه آزادراه همت- کرج در ۵ جبهه کاری فعال

راهسازی معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از پیشرفت ۶۹ درصدی قطعه سه آزادراه همت-کرج خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج جبهه کاری در قطعه سه آزادراه همت- کرج مشغول فعالیت هستند که با تکمیل این قطعه یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی اتوبان تهران- کرج رفع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید حسین میرشفیع ضمن اعلام این مطلب گفت:‌ هم‌اکنون قطعه سوم این آزادراه حدود ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تکمیل شدن این قطعه به طول تقریبی ۴ کیلومتر یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی اتوبان تهران- کرج باز می‌شود.

میرشفیع پیشرفت فیزیکی قطعه یک این آزادراه را حدود ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود:‌ هم‌اکنون عملیات اجرایی این قطعه در مرحله اجرای توپکا قرار دارد و قطعه دو نیز با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصد در حال انجام است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها در خصوص فعالیت جبهه‌های کاری این آزادراه خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو جبهه کاری در حال اجرای عملیات خاکبرداری هستند  و تا کنون حدود ۳ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری در قطعه سه صورت گرفته است.

وی افزود:‌ دو جبهه دیگر نیز مشغول اجرای عملیات خاکریزی هستند و از ۲۲۰ هزار متر مکعب خاکریزی تا کنون ۱۹۰ هزار متر مکعب آن انجام شده است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از عملیات اجرایی دو تونل در این محدوده خبر داد و عنوان کرد: هر کدام از این تونل‌ها به طول ۵۴۰ متر است که عملیات اجرایی یکی از این تونل‌ها در مرحله تحکیمات ثانویه است و تحکیمات اولیه فوقانی در دو تونل انجام شده است و قاب‌گذاری حدود ۴۴۰ متر آن صورت گرفته است.

وی  در خصوص عملیات اجرایی تونل شرقی تاکید کرد: تحکیمات اولیه در حال انجام است و تا پایان سال  این مرحله به اتمام می‌رسد.

میرشفیع این آزادراه را موجب تکمیل کریدور بین‌المللی شرق به غرب دانست و افزود:‌ با بهره‌برداری از این  مسیر ترافیک روزانه محور تهران- کرج کاهش می‌یابد و بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت کاهش چشمگیری می‌یابد.

نظر شما