شناسهٔ خبر: 50268 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن:

عملیات اجرایی بندر پارسیان آغاز می‌شود/ ارزش قرارداد بندر پارسیان ۱۷۰ میلیون دلار است/ سازمان بنادر به خصوصی سازی اعتقاد دارد

مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران گفت: فاز اول عملیات اجرایی" بندر پارسیان" در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان امروز با دستور رئیس جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی کرباسیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای خصوصی سازی و واگذاری امور به بخش های تخصصی مجوز ساخت بندر پارسیان  در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را به سازمان توسعه و نوسازی معادن داده است .از آنجا که سازمان بنادر به خصوصی سازی اعتقاد دارد ما توانستیم یکی از پروژه های مهم کشور را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه حاکمیتی و نظارتی خود را  در بندر پارسیان ایفا خواهد کرد ،خاطرنشان کرد:برای فعالیت های مربوط به بندر و تامین تجهیزات مناقصه بین المللی برگزار شد و یک مجموعه ایرانی که شریک خارجی دارد،توانست برنده آن شود.لذا فاز اول عملیات اجرایی بندر پارسیان با ۴ پست اسکله امروز با دستور رئیس جمهوری آغاز می شود.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه موج شکن فازاول بندر پارسیان ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، افزود:پیمانکار عملیات لایروبی بندر یاد شده را شروع کرده است و طبق پیش بینی های صورت گرفته نیمه دوم سال آینده فاز اول و سه فاز دیگر تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد:ارزش قرارداد بندر پارسیان ۱۷۰ میلیون دلار است و این بندر می تواند کشتی های با تناژ ۵۰ هزار تن را پهلو دهد و ظرفیت صادراتی آن در فاز اول به ۹ میلیون تن می رسد.

کرباسیان با اشاره به این موضوع که بندر پارسیان با هدف صادرات در حال ساخت است ، تصریح کرد:محصولات پتروشیمی ، فولاد، شمش آلومینیوم و محصولات آلومینیومی از بندر پارسیان به کشورهای مختلف صادر خواهد شد .از طرفی این بندر به جهت نزدیکی با بندر شهید رجایی می تواند کمک کننده خوبی باشد  تا  از ترافیک کاری آن کاسته شود.

وی ادامه داد:ایمیدرو ( سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران)با نظارت سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک فعالیت خود را در بندر پارسیان آغاز خواهد کرد .

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با مساحتی قریب به ۱۰ هزارهکتار در ۳۰ کیلومتری شرق عسلویه، در منتهی الیه غربی استان هرمزگان و مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس است.از آنجا ظرفیت عسلویه پر شده است این منطقه برای سرمایه گذاری انتخاب شده است.

نظر شما