شناسهٔ خبر: 5027 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

سه پروژه ریلی اداره‌کل راه‌آهن اصفهان در سال ۹۴/ سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال مسافران نوروزی

ایستگاه راه آهن اصفهان مدیرکل راه‌آهن اصفهان ضمن تشریح سه پروژه ریلی این اداره‌کل در سال ۹۴ گفت: سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال مسافران نوروزی این استان ۹ هزار نفر خواهد بود.

حسن ماسوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که ایستگاه‌ها و نمازخانه‌های راه‌آهن ناحیه اصفهان برای ایام نوروز بهسازی شده است افزود: کوشیده‌ایم با متوقف کردن تعمیرات خطوط، خدمات ایستگاهی این ناحیه را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قطارهای مقاصد بندرعباس- مشهد و بندرعباس-تهران در تعطیلات نوروز ۹۴ از ایستگاه راه‌آهن اصفهان سیر و حرکت دارند ادامه داد: همچنین قطار خواب تهران – اصفهان را در این مدت به قطار ترنست با سیر روزانه دو رام تغییر دادیم، این در حالی است قطار خواب تهران – اصفهان به صورت یک شب در میان سیر داشت. البته پس از نوروز شرایط به حالت گذشته باز خواهد گشت.

مدیرکل راه‌آهن اصفهان با بیان اینکه قطار ترنست تهران – اصفهان صبح‌ها از تهران به سوی اصفهان سیر خواهد داشت و غروب‌ها از اصفهان به تهران بازمی‌گردد، گفت: معمولا در تعطیلات نوروز ۵۰ درصد به جمعیت اصفهان اضافه می‌شود که سهم راه‌آهن اصفهان در انتقال این جمعیت در ۱۵ روز تعطیلات نوروزی سال جدید ۹ هزار نفر خواهد بود.

وی درباره احداث خط آهن قطار سریع‌السیر تهران – قم – اصفهان توضیح داد: حدود ۷۰ درصد زیرسازی‌های این خط آهن از قم به اصفهان به پایان رسیده است و در ۳۰ کیلومتری ورودی آن به استان اصفهان معارض‌هایی وجود دارد که اگر آن‌ها برطرف شوند، زیرسازی‌های این بخش نیز به پایان می‌رسد. فاینانس این خط آهن به تازگی گشایش یافته و مقرر شده است خط آهن جدیدی برای قطار سریع‌السیر قم به تهران احداث و با فراهم آمدن همه امکانات این خط آهن در مدت دو سال احداث شود.

۳ پروژه ریلی در حوزه اداره‌کل راه‌آهن اصفهان در سال ۹۴

ماسوری درباره اولویت‌های راه‌آهن این ناحیه برای سال ۹۴ گفت: دو خطه کردن محور زرین‌شهر – میبد از برنامه‌های راه‌آهن این ناحیه است که با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان ساخته خواهد شد. این خط آهن به افزایش ظرفیت و سرعت قطارها می‌انجامد. احداث ترمینال شماره دو کاشان و ساختمان راه‌آهن اصفهان از دیگر برنامه‌های راه‌آهن این ناحیه در سال ۹۴ خواهد بود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما