شناسهٔ خبر: 50310 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

تابش خبر داد؛

اتمام ۹ هزار واحد مسکونی تعمیری شهری زلزله‌زده کرمانشاه تا پایان اسفند۹۶/ پرداخت ۲۴ میلیاردتومان کمک هزینه به ۴۸۰۰ خانوار شهری زلزله زده در کرمانشاه

عليرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام این مطلب که از ۱۱ هزار واحد تعمیری شهری، ۹ هزار واحد آن تا پایان اسفند ۹۶ و ۲ هزار واحد باقی‌مانده تا پایان فروردین ۹۷ به اتمام خواهد رسید، گفت: تاکنون در مناطق شهری به ۴۸۰۰ خانواری که درخواست کانکس نداشتند ۲۴ میلیارد تومان کمک هزینه پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین وضعیت امدادرسانی و ساخت واحدهای مسکونی برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را تشریح کرد و گفت: انتقال مردم به کانکس‌ها انجام شده و هم اکنون بیشتر مردم زلزله‌زده در کانکس‌ها هستند و آنهایی نیز که متقاضی دریافت کانکس نبودند کمک هزینه دریافت کردند.

تابش ادامه داد: برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این است که مردم زلزله‌زده به خانه‌های دائم خود منتقل شوند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در کل در مناطق زلزله زده کرمانشاه ۶۰ هزار واحد نیازمند تعمیرات هستند که ۱۱ هزار واحد آن در شهر قرار دارند و مابقی متعلق به واحدهای مسکونی روستایی هستند.

تابش تاکید کرد: اولویت اول ما این است که واحدهای تعمیری را زودتر تعمیر کنیم و هرچه سریعتر افراد به واحدهای مسکونی خود منتقل شوند. طبق پیش‌بینی‌ها و روند انجام کار، حدود ۹ هزار واحد تعمیری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعمیر خواهد شد و مردم در ایام نوروز ۹۷ به خانه های خود منتقل می‌شوند. همچنین ۲ هزار واحد نیز تا بعد از عید انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به این مطلب که روند کار در روستاها نیز روند مطلوبی است، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست کار، ۲۰ هزار واحد مسکونی تخریب شده در شهر و روستا شناسایی شد که نزدیک به ۱۳ هزار واحد آن در روستا و ۶ هزار واحد متعلق به شهرها بوده است. از ۱۳ هزار واحد مسکونی تخریب شده در روستاها همگی به بانک معرفی شده اند، عقد قرارداده انجام شده است و در مورد ۷ هزار واحد مسکونی روستایی، پی‌کنی واحدها انجام شده و ۳۲۰۰ واحد فوندانسیون ریخته شده است.

وی یادآوری کرد: در روستاها ۸ هزار کانکس در محل عرصه زمینی که متعلق به خانوارها بود، نصب شدند. اما در شهر، محدودیت نصب کانکس را داریم. زیرا در شهرها متراژ خانه‌ها کوچک است و اجازه استقرار کانکس در محل، به دلیل کمبود جا وجود ندارد. در کوچه ها و پارک ها و خیابان ها کانکس نصب شده است. در حال حاضر آن بخش از شهر مملو از کانکس شده است.

تابش ادامه داد: تعدادی از افراد آمدند و در خواست کردند که پول کانکس به آنها داده شود. به همین منظور نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ۴۸۰۰ خانوار شهری که واحدهای مسکونی شان در زلزله تخریب شد پول تعلق گرفت و ۲۴ میلیارد تومان به آنها داده شد و آنها از کانکس اهدایی افراد استفاده کردند و خود مردم با پولی که دریافت کردند ترجیح دادند تا در چادر بمانند.

نظر شما