شناسهٔ خبر: 50340 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل جاده‌ای در هفته‌ای که گذشت:

بهره برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۷ کیلومتر بزرگراه ساحلی  در هرمزگان/ ممنوعیت تردد اتوبوس‌های بدون اخذ پروانه سازمان راهداری / تاکید بر عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در سفرهای نوروزی

گزارش آخر هفته  بازگشایی یکی دیگر از گره‌های ترافیکی کریدور بزرگراهی شمال- جنوب، رفع مهمترین گلوگاه ترافیکی اتوبان تهران-کرج به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید، تشریح دو استراتژی برای افزایش بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای کشور، جابجایی روزانه حدود ۴۰۰ مسافر با اتوبوس‌های VIP طی نوروز ۹۷ در پایانه بیهقی و انتصاب رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سایر عناوین مهم حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل جاده‌ای در هفته گذشته به شرح زیر است:

بهره برداری از ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۷۷ کیلومتر بزرگراه ساحلی 

عباس آخوندی در ارتباط زنده با رئیس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس به تشریح پروژه‌های قابل‌افتتاح و احداث در استان هرمزگان پرداخت و در ابتدا با اشاره به افتتاح ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان هرمزگان، اظهار کرد: طی سال گذشته در ۱۲ شهرستان و ۲۵۴ روستا یک اقدام بسیار مهم انجام شد.

وی افزود: علی رغم اینکه هرمزگان یک استان حمل و نقلی است اما ۵۰ درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند لذا توسعه راه‌های روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است. همچینن این طرح موجب اشتغال ۳۰۰ نفر شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح ۷۷ کیلومتر از محور بزرگراه ساحلی، بیان کرد: از محور بزرگراهی ساحلی گوادر به خرمشهر  ۹۰۰ کیلومتر در استان هرمزگان قرار دارد که ۳۰۰ کیلومتر در دست اقدام است، ۴۰۰ کیلومتر زیر بار قرار دارد و الباقی آن که امروز ۷۷ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید، در دست ساخت قرار دارد.

تشریح دو استراتژی برای افزایش بهره‌وری در ناوگان جاده‌ای کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی بر اجرای دو استراتژی بر حذف تعرفه‌های گمرکی و واقعی شدن قیمت سوخت هم‌زمان با حذف تعرفه‌ها برای افزایش بهره‌وری ناوگان تاکید کرد و گفت: فردی که کامیون ۴۵۰ میلیون تومانی را با قیمت به مراتب پایین‌تر خریداری می‌کند پذیرش پرداخت پول بیشتر برای سوخت مصرفی را دارد و به خود اجازه تردد یک سرخالی را نمی‌دهد.

وی با تأکید بر تلاش برای کاهش قیمت تمام‌شده کامیون با حذف عوارض گمرکی، مالیات بر ارزش‌افزوده و هر اقدام دیگری تصریح کرد: متأسفانه اقدامات خلاف این‌روند است. به‌طوری‌که امروز تعرفه‌ها افزایش‌یافته و عرض مبادله‌ای دیگر تخصیص نمی‌یابد از این‌رو قیمت تمام‌شده کامیون و اتوبوس افزایش‌یافته است.

بازگشایی یکی دیگر از گره‌های ترافیکی کریدور بزرگراهی شمال- جنوب

معاون وزیر راه وشهرسازی صبح امروز در بازدید از محور تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر گفت: تا پایان سالجاری پنج کیلومتر باقیمانده از بزرگراه که مهمترین گلوگاه ترافیکی این محور است زیر عبور ترافیک می‌رود و بدین ترتیب بزرگراه تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به طور پیوسته زیر عبور ترافیک قرار می‌گیرد.

خیراله خادمی صبح امروز از محور تهران-فیروزکوه- قائم‌شهر بازدید کرد و گفت:‌ باند دوم محور تهران- فیروزکوه- قائم‌شهر به طول ۱۸۷ کیلومتر به دلیل واقع شدن در کریدور شمال- جنوب، مناسب‌ترین مسیر ارتباطی بین مراکز استان‌های تهران، سمنان، مازندران و گلستان است و با تکمیل شدن این پروژه علاوه بر تسهیل ترافیک، به دلیل عبور از دامنه البرز موجب رونق گردشگری در منطقه نیز می‌شود.

رفع مهمترین گلوگاه ترافیکی اتوبان تهران-کرج به پیشرفت ۶۹ درصدی رسید

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها از پیشرفت ۶۹ درصدی قطعه سه آزادراه همت-کرج خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج جبهه کاری در قطعه سه آزادراه همت- کرج مشغول فعالیت هستند که با تکمیل این قطعه یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی اتوبان تهران- کرج رفع می‌شود.

میرشفیع از عملیات اجرایی دو تونل در این محدوده خبر داد و عنوان کرد: هر کدام از این تونل‌ها به طول ۵۴۰ متر است که عملیات اجرایی یکی از این تونل‌ها در مرحله تحکیمات ثانویه است و تحکیمات اولیه فوقانی در دو تونل انجام شده است و قاب‌گذاری حدود ۴۴۰متر آن صورت گرفته است.

ممنوعیت تردد اتوبوس‌های بدون اخذ پروانه سازمان راهداری در مسیرهای بین شهری

وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به کلیه وزارتخانه‌ها، استانداران، سازمان ها، ارگان ها و نهادهای نظامی و انتظامی اعلام کرد: در محورهای برون شهری صرفا تردد اتوبوس‌های دارای پروانه فعالیت مجاز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بلامانع است. ضمنا تردد اتوبوس‌های تحت مالكیت وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی انتظامی به منظور جابجایی مسافر و كاركنان خود و خانواده آنان در مسیرهای بین شهری ممنوع است.

این ابلاغیه شامل اتوبوس‌های استیجاری در اختیار سازمان‌ها، ارگان‌ها، دانشگاه‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی است.

تاکید بر عدم افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ها در طرح سفرهای نوروز ۹۷

معاون مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری با تاکید بر عدم افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌ها در طرح سفرهای نوروزی پیش‌رو گفت: سفرها در ایام نوروز زیادتر است و به همین خاطر توجه ما بر موضوع ایمنی و نظارت بر ناوگان مضاعف شده است.

شهرزاد در خصوص طرح‌های سازمان راهداری در ایام نوروز گفت: همان‌طور که می‌دانید قریب به ۹۰ درصد سفرها در نوروز از طریق جاده است. البته سهم وسایل نقلیه طبق برآورد ۷۰ درصد و از طریق حمل‌ونقل عمومی ۳۰ درصد است. مردم از طریق این ۳۰ درصد ناوگان عمومی جابه‌جا می‌شوند. طبق پیش‌بینی صورت گرفته ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۰ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه در این طرح مشارکت خواهند داشت. این آمار ناوگان فعال است و بیش از ۱۱۷ هزار راننده و کمک‌راننده در این ایام مشغول به فعالیت هستند.

جابجایی روزانه حدود ۴۰۰ مسافر با اتوبوس‌های VIP طی نوروز ۹۷ در پایانه بیهقی

مسئول پایانه مسافربری بیهقی از جابجایی روزانه حدود ۴۰۰ مسافر با اتوبوس‌های VIP طی نوروز ۹۷ در پایانه بیهقی خبر داد.

وی در ادامه گفت: پایانه بیهقی با داشتن ۳۶ مسیر سرویس‌دهی داخلی و ۳ مسیر سرویس‌دهی خارجی و نیز میانگین ۳۰۰ سرویس روزانه اقدام به جابجایی روزانه حدود ۴۰۰ مسافر با اتوبوس‌های VIP با عمر میانگین ۵ سال را در دست اجرا دارد.

انتصاب رئیس جدید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

عبدالهاشم حسن‌نیا با حکم وزیر راه و شهرسازی به سمت معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای منصوب شد.

همچنین با حکم وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان به سمت مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور طرح‌های مهم منصوب شد.

نظر شما