شناسهٔ خبر: 5035 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

آخرین وضعیت احداث قطار برقی دو شهر پردیس و اندیشه/ بررسی نحوه اتصال مترو و راه‌آهن در شهرهای جدید

حسین رجب‌صلاحی مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید آخرین وضعیت راه‌اندازی قطار برقی در شهرهای جدید پردیس و اندیشه را تشریح کرد.

حسین رجب‌صلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به آخرین وضعیت راه‌اندازی قطار برقی شهر جدید پردیس گفت: مجوز کمیسیون ماده ۳۲ برنامه چهارم توسعه در سال ۸۹ دریافت و مطالعات این شهر از جمله مطالعات بازنگری ترافیک و سیستم پایین دستی حمل و نقل عمومی و تدقیق جانمایی ایستگاه با رویکرد تسهیلات ترافیکی در شهر جدید پردیس و مطالعات نظام بهره برداری و تعیین الزامات مترو سیستم در شهر جدید پردیس به انجام رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات مرحله اول و دوم طراحی مسیر، نقشه‌برداری، ژئوفیزیک، ابنیه فنی و روسازی قطار برقی شهر جدید پردیس در حال انجام است ادامه داد: این طرح در قانون بودجه سالانه کشور ردیف ندارد و هزینه‌های انجام شده در خصوص مطالعات ترافیک و مترو سیستم از محل موافقتنامه تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت شده است و هزینه‌های مربوط به طراحی مسیر و غیره از محل بودجه داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس پرداخت می‌شود.

رجب‌صلاحی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح احداث قطار برقی شهر جدید اندیشه اظهار کرد: با توجه به اینکه این شهر مجوز کمیسیون ماده ۲۱۵ قانون برنامه پنجم توسعه را ندارد بنابراین اقدامات لازم برای انتخاب مشاور برای انجام مطالعات توجیه اقتصادی، زیست محیطی و پدافند غیرعامل در دست انجام است.

به گفته مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید به موازات این فعالیت‌ها، مذاکرات لازم با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و متروی تهران به منظور نحوه اتصال به این خطوط در حال انجام است./

نظر شما