شناسهٔ خبر: 50969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه سال جدید صورت گرفت:

افتتاح روشنایی تونل ۲۰۰ متری گوجگی در محور مشهد-کلات

روشنایی تونل رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه کارکنان در پروژه روشنایی تونل گوجگی در محور مشهد-کلات، مشغول به فعالیت هستند، از اتمام و راه‌اندازی روشنایی این تونل ۲۰۰ متری با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد ریال برای استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، فرشاد سلطانی همچنین با بیان اینکه شناسایی و رفع خطر مناطق پرخطر در محورهای جاده‌ای استان یکی از اولویت‌های این اداره است، افزود:

در سال ۹۵ ما در اولین قدم، نقاط پرتصادف و دارای خطر استان را شناسایی کردیم که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مجموع آن‌ها به ۱۴۷ نقطه در مجموع جاده‌های اصلی و فرعی استان رسید. طی سال گذشته در ۶۷ نقطه از این مناطق به وسیله تابلوهای آشکارساز، بشکه‌های ایمنی، آشکارسازی انجام شد و ۴ نقطه نیز رفع خطر شدند. امسال نیز مابقی نقاط خطرآفرین را آشکارسازی کردیم که بر این اساس نقطه پرتصادفی در جاده‌های استان وجود ندارد که آشکارسازی در آنجا صورت نگرفته باشد، همچنین تا امروز ۶ نقطه از ۱۴۷ نقطه نیز به صورت کامل رفع خطر و ایمن‌سازی شدند و دیگر منطقه پرخطر و پر تصادف به شمار نمی‌آیند.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در خصوص اقدامات صورت گرفته برای ایمنی جاده‌های استان بیان کرد: ما در حوزه کاری خود برای استقبال از نوروز بر اساس مصوبات کمیسیون ایمنی و حمل‌ونقل استان و همچنین طرح استقبال از نوروز ۹۷ حدود سه ماه گذشته اقدامات خود را آغاز کردیم که از این جمله می‌توان به خط‌کشی بیش از دو هزار و ۶۸۰ کیلومتر از راه‌های بین‌شهری، به عنوان مثال می‌توان به ۱۰۰ کیلومتر در آزادراه مشهد-باغچه، ۱۹۰ کیلومتر در محور مشهد-نیشابور و ۱۶۰ کیلومتر خط‌کشی در محور مشهد- تربت‌حیدریه با اعتبار مجموع بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

وی افزود: در محورهای روستایی نیز در دو حوزه شهرستان‌های مشهد و نیشابور، برای ۲۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی خط‌کشی انجام دادیم.

سلطانی ایجاد حفاظ در محورهای جاده‌ای استان را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای ایمن کرد این مسیرها برشمرد و در این خصوص اظهار کرد: بر همین اساس در مسیر آزادراه باغچه حدود ۷ کیلومتر حفاظ بتنی مفصلی با اعتباری معادل با ۲۱ میلیارد ریال و همچنین حدود ۱۶ کیلومتر نیز حفاظ کناری در برخی از راه‌های استان انجام شده است.

وی گفت: در سه محور تربت‌حیدریه-خواف، مشهد-سرخس و سه‌راهی شادمهر-کاشمر که از لحاظ کمیسیون ایمنی راه‌های استان بسیار مهم تلقی شده بودند، در ۱۵ کیلومتر عرضی و ۵۲ کیلومتر طولی شیار لرزاننده به انضمام خط‌کشی دوبل اجرا کردیم.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با بیان اینکه در طی سال جاری در تمام محورهای بین‌شهری استان ۵۸ هزار تابلو مسیرنما، جهت‌نما و خطرنما نصب و یا تعمیر شده است، در تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تأمین روشنایی راه‌های خراسان رضوی افزود:

در حوزه روشنایی به صورت جاری ۱۹۱ کیلومتر روشنایی موجود در استان را در طی امسال با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال تعمیر و نگهداری کرده‌ایم، علاوه بر این، پروژه‌های روشنایی نقطه‌ای را در ۲۰ تقاطع استان اجرا کردیم که از این بین می‌توان به تقاطع بیمارستان الزهرا (س) فریمان، تقاطع افچنگ سبزوار، پیچ سلطان‌آباد در محور سه‌راهی شادمهر به کاشمر اشاره کرد.

نظر شما